Válaszd ki MyTelenor fiókod vagy előfizetésed, amellyel kapcsolatban ügyet szeretnél intézni!

Válaszd ki MyTelenor fiókod vagy előfizetésed, amellyel kapcsolatban ügyet szeretnél intézni!

Magas forgalom

Mit jelent a magas forgalom?

A magas forgalom az Elektronikus hírközlési törvény (továbbiakban EHT) által meghatározott folyamat, melynek értelmében az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott magasforgalmi összeghatárig vagy adatmennyiségig használhatod előfizetésedet. Az összeghatár vagy adatmennyiségi limit elérését megelőzően, és annak elérésekor értesítünk a teendőkről.

Magas forgalom – összeghatár

A lakossági (tehát magánszemély, valamint lakossági kezelést kérő cég/egyéb szervezet nevén lévő) és kisvállalkozói ajánlatban 1-14 hívószámmal rendelkező számlás előfizetésekre a limit a szerződéskötést követő 1-6. hónapban:

  • lakossági előfizetőknek 16 500 Ft/hívószám,
  • kisvállalkozói előfizetéssel 11 500 Ft/hívószám.

A szerződéskötést követő 7. hónaptól a limit számításának alapját a telefonszám megelőző 6 havi legmagasabb kiszámlázott értéke adja, de minimum 25 400 Ft/hívószám.

Egyedi limitmegállapodás megkötésére van lehetőség – erről lejjebb a „Hogyan kérhetek limitemelést?” részben olvashatsz –, de a magas forgalmi limit csökkentésére sajnos nincs.

Amennyiben eléred a magasforgalmi limit összegének a 80%-át, díjmentes SMS-ben küldünk értesítést, ha eléred a összegnek a 100%-át, akkor korlátozzuk a forgalmadat.

A forgalom-korlátozás azt jelenti, hogy annak ideje alatt belföldön csak hanghívást, SMS-t, MMS-t tudsz fogadni, valamint eléred a Telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1220-on és a segélyhívó számokat (pl. 107 rendőrség); de külföldön hanghívást sem tudsz fogadni.

A korlátozás feloldását kérheted

  • előleg befizetésével,
  • vagy ha a magas forgalommal érintett számla összegét befizeted.

Amennyiben magas forgalmi SMS-értesítést kaptál, az SMS-ben szereplő előleget legegyszerűbben Értékesítési Pontjainkon tudod rendezni, készpénzes vagy bankkártyás fizetéssel, vagy aktív előfizetés esetén a MyTelenor internetes ügyfélszolgálati oldalon keresztül, így az összeg azonnal beérkezik a rendszerünkbe.

A magas forgalmi limit a Te érdekedet is szolgálja, mert megakadályozza például, hogy ha készülékedet ellopják vagy elveszted és ezt csak később veszed észre, akkor ne kaphass akár 100 000 Ft nagyságú számlát.

Hogyan kérhetek limitemelést?

Bizonyos feltételek teljesülése esetén lehetőséged van az aktuális számlázási ciklusodra ideiglenes, majd a következő számlazárástól akár végleges limitemelést is kérni, telefonos ügyfélszolgálatunkon.

A limitemelés mind aktív, mind pedig korlátozott státuszban kérhető.

Mi a teendő, ha SMS-értesítést kaptam magas forgalom miatt?

Magas forgalmi SMS-értesítést az alábbi esetekben kaphatsz:

  1. Az előfizetésedhez tartozó magas forgalmi összeghatár 80%-ának elérésekor.
  2. Ha forgalmad eléri a magas forgalmi limit értékének 100%-át, az EHT szerint kötelesek vagyunk korlátozni a kimenő forgalmadat.

Az 1. esetben az alábbi lehetőségeid vannak:

  • Befizeted a kért előleget, így nem korlátozzuk a forgalmadat.
  • Nem fizetsz be előleget, így ha eléred a limit 100%-át, korlátozzuk a kimenő forgalmadat.
  • Nem fizetsz be előleget és nem éred el a limit 100%-át, így nem korlátozzuk a kimenő forgalmadat.
  • Bizonyos feltételek teljesülése mellett limitemelést kérsz.

Az előfizetéseden beállított magas forgalmi összeghatár 100%-ának elérésekor az EHT szerint kötelesek vagyunk korlátozni a forgalmadat. Ebben az esetben az alábbi lehetőségeid vannak:

  • Befizeted a kért előleget, így a korlátozást feloldjuk.
  • Nem fizeted be a kért előleget, hanem megvárod, amíg elkészül a magas forgalmat tartalmazó számlád, és a számla befizetéséig az előfizetésed korlátozva marad.
  • Bizonyos feltételek teljesülése mellett limitemelést kérsz.

Mi a teendő, ha rendeztem a magas forgalmi előleget/számlát?

Amint a magas forgalmi előleg vagy a magas forgalmat tartalmazó számla befizetéséről értesülünk, maximum 72 órán belül feloldjuk a korlátozást.

Amennyiben ez nem történne meg 72 órán belül, hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat.

Magas forgalom - adatkorlát

A Telenor bizonyos tarifacsomagok és szolgáltatások kapcsán adatkorlátot állít be. Amennyiben eléred az adott tarifacsomagohoz vagy szolgáltatáshoz tartozó adatmennyiség 80%-át, díjmentes SMS-ben értesítünk, ha eléred a 100%-ot, akkor korlátozuk forgalmadat.

Az adatmennyiségi forgalomkorlátozás azt jelenti, hogy annak ideje alatt az internetelérés sebességét lassítjuk a tarifacsomagokhoz és szolgáltatásokhoz tartozó leírás szerint. A korlátozás (lassítás) a számlázási ciklus végéig tart.

A magas forgalmi adatkorlát a te érdekedet szolgálja, mert így tudhatod, hogy éppen hol tartasz az adatforgalmazással.

Mi a teendő, ha SMS-értesítést kaptam magas forgalmi adatkorlát miatt?

Magas forgalmi SMS-értesítést az alábbiak szerint kaphatsz:

  1. Az előfizetésedhez tartozó magas forgalmi adatkorlát 80%-ának elérésekor.
  2. Ha forgalmad eléri a magas forgalmi adatkorlát 100%-át, az EHT szerint kötelesek vagyunk korlátozni a kimenő forgalmadat.

Az 1. esetben az alábbi lehetőségeid vannak:

  • Adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást rendelsz meg, így nem lassítjuk a forgalmadat.
  • Nem rendelsz meg adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást, így ha eléred a limit 100 %-át, lassítjuk az internetelérés sebességét.
  • Nem rendelsz meg adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást és nem éred el a limit 100 %-át, így lassítjuk az internetelérést.

Az előfizetéseden beállított magas forgalmi adatkorlát 100%-ának elérésekor az EHT szerint kötelesek vagyunk korlátozni a forgalmadat (lassítás). Ebben az esetben az alábbi lehetőségeid vannak:

  • Adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást rendelsz meg, melynek aktiválása után a korlátozást feloldjuk.
  • Nem rendelsz meg adatmennyiséget tartalmazó kiegészítő szolgáltatást, hanem megvárod, amíg a számlázási ciklusod és addig előfizetésed korlátozva marad.
Hasznos volt ez az oldal?
Üzleteinkben a számlabefizetés 2016. május 9-től megszűnik!
Számlabefizetés
gyorsan és kényelmesen!
Intézd készpénzzel a kijelölt Relay és Inmedio üzletekben
vagy bankkártyával a MyTelenor alkalmazáson keresztül!

MyTelenor belépés

A MyTelenor online ügyfélszolgálati oldalon rendszerfrissítést végzünk, ezért a szolgáltatás átmenetileg nem elérhető.

Megértésedet és türelmedet köszönjük.

Tájékoztatjuk, hogy a honlap szöveges fájlokat, ún. sütiket (cookie-kat) használ anonimizált látogatottsági információk gyűjtése céljából, valamint bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról itt tájékozódhat. Amennyiben a süti használatát nem engedélyezi, úgy kérjük, végezze el a szükséges beállításokat a számítógépe böngészőjében.
Bővebb információ. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik tárolásához és felhasználásához.