Roaming szolgáltatás a Telenortól
Mobilozz az EU-ban is úgy, mint otthon!
Az EU-ban és az 1-es díjzóna más országain belül alapesetben a belföldivel azonos díjakon mobilozhatsz.
A Telenor hálózatán kívül is felhasználható perc-, SMS-, valamint lebeszélhető havidíj keretek érvényesek az EU-ban is. A keretek felhasználását követően, illetve azok hiányában a tarifacsomag szerinti hálózaton kívüli, más mobil hálózatokra vonatkozó díjak kerülnek alkalmazásra.
A kizárólag Telenor hálózaton belül felhasználható keretek és kedvezmények továbbra is csak belföldön érvényesek.
További részletek: EU Roaming szabályozás és változások.
Mi a roaming szolgáltatás?
Ha külföldre utazol és más ország mobilhálózatára csatlakozva használod a mobilodat, akkor roaming szolgáltatást veszel igénybe.
Mi nem számít roamingnak? Ha Magyarországról telefonálsz külföldre, az EU-ba, vagy más országba, akkor az nemzetközi hívásnak minősül, más díjak, feltételek vonatkoznak rá. A nemzetközi hívás díjait itt találod.
Örömmel értesítünk, hogy 2021.01.01. után az Európai Unió és 1-es roaming díjzóna egyéb országaiban használható egyes adatkereteket növeljük. További részletek az érintett publikus ajánlatainkról ide kattintva tudhatsz meg!
Ne aggódj a költségek miatt!
Számtalan segítséget nyújtunk a biztonságos külföldi mobilhasználathoz:
A költségeket folyamatosan nyomonkövetheted
A MyTelenor online ügyfélszolgálati oldalon és a díjmentesen letölthető MyTelenor mobil appban ellenőrizheted a számlád aktuális állását, az adatfogyasztásod, és, hogy mennyit használhatsz még a havi keretedből. Egyszerűen vásárolhatsz kiegészítő adatjegyeket is.
Előre pontos információt kapsz a díjakról
Ha elhagyod Magyarországot és felcsatlakozol egy külföldi mobilhálózatra üdvözlő SMS-t kapsz, amely tartalmazza az adott hálózat használatára vonatkozó perc, SMS, adat díjakat.
Figyelmeztető SMS-ek adathasználatkor
Adathasználat során SMS-t küldünk, ha megkezdted az adathasználatot, ha adatkereted 80%-át, illetve 100%-át elérted. Ha további adat van szükséged, SMS-ben egyszerűen vásárolhatsz a lenti kiegészítő adatjegyekből.
Ne érd be ennyivel!
Az egyes csomagok részleteinél megtalálod, hogyan vehetsz extra adatkeretet a Világ Net roaming csomagokhoz!
Adat
Egyszeri, heti net csomagok
kártyásoknak
300 Ft-tól
Válassz 200 MB, 500 MB, 1 GB, 3 GB heti net csomagok közül!
Adat
1 GB mobilnet
számlás előfizetőknek
1090 Ft
Küldd SMS-ben az "1GB" aktiváló kódot a 1744-re vagy rendeld meg online!
Adat
3 GB mobilnet
számlás előfizetőknek
2190 Ft
Küldd SMS-ben az "3GB" aktiváló kódot a 1744-re vagy rendeld meg online!
Adat
5 GB mobilnet
számlás előfizetőknek
2990 Ft
Küldd SMS-ben az "5GB" aktiváló kódot a 1744-re vagy rendeld meg online!
Túl hamar elfogy az adatkereted?
Nem elég, ami a tarifacsomagodban van?
Turbózd fel meglévő tarifacsomagodat további egyszeri kiegészítő adatopciókkal! Ami megmarad belőle, azt elhasználhatod itthon is.
Tájékoztatjuk előfizetőinket, hogy 2019. február 26. napjától roaming szolgáltatásunk Iránban és Szíriában, valamint 2020. április 8. napjától Kubában és Szudánban nem elérhető. Ezen országok mobilhálózataira való feljelentkezés nem lehetséges.
Intézd ügyeidet egyszerűen külföldről is!
MyTelenor online ügyfélszolgálati oldal
MyTelenor alkalmazás mobilon
Telefonos ügyfélszolgálat
Külföldről hívható normál díjas hívószám:
+36 20 200 0000
Roaming során külföldről ingyenesen hívható automata információs vonal: +36 20 333 3333
Gyakran ismételt kérdések és hasznos tudnivalók
- Javasoljuk, hogy telefonodban eleve nemzetközi formátumban tárold telefonszámaidat, vagyis a 06 helyett használd a +36 nemzetközi előhívót.
- Ha külföldi tartózkodásod idején hívást fogadsz, az az EU-ban és az 1-es díjzóna más országaiban díjmentes a méltányos használat szabályaink betartásával, a 2, 3, 4 díjzónákban a fogadott roaming-hívások esetében a hívott fél is fizet.
- Ha eltérően nem rendelkezel, akkor a hang- és adatalapú roaming szolgáltatás automatikusan rendelkezésedre áll külföldön is (kivétel 4-es díjzóna).
Mobilinternet tiltása: Ha egyáltalán nem szeretnéd külföldön használni a mobilinternetet, vagy csak szeretnéd elkerülni a véletlen adatforgalmazást, akkor tiltsd le ezt a szolgáltatást.
Online: lépj be a MyTelenorba (appba vagy a my.telenor.hu-n) és aktiváld a Megrendelem gombbal az "Adatroaming tiltás" szolgáltatást; vagy hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat: 1220 vagy +36 20 2000 000 - A roaming szolgáltatás a 4-es díjzónában (Műholdas és Tengeri Roaming, például tengeri hajóutak esetén) ingyenes regisztráció után vehető igénybe. További részletek.
- Ha országhatár közelében jársz, és szeretnéd elkerülni, hogy mobilod véletlenül külföldi hálózatra álljon át, akkor készülékedben az Automatikus hálózatkeresést állítsd át Kézi hálózatválasztásra.
- Az okostelefonok használata során a háttérben futhatnak olyan alkalmazások, frissítések, amelyek automatikusan adatforgalmat generálnak külföldön is.
- Elsősorban a 2-es, 3-as, 4-es roaming díjzónára vonatkozóan a váratlan költségek elkerülésére több lehetőség is adódik: Készülékedben kikapcsolhatod az Adatroamingot/Adatkapcsolatot és így nem tudsz külföldön mobiloddal internetezni, emellett az LTE hálózat alapbeállítást ideiglenesen módosíthatod 2G/3G hálózatra így a háttér minimális adatforgalom is elkerülhető, vagy vásárolhatsz adatroaming szolgáltatáscsomagot, amellyel biztonsággal internetezhetsz és e-mailezhetsz külföldön is
- Mobilinternet tiltása: Ha egyáltalán nem szeretnéd külföldön használni a mobilinternetet, vagy csak szeretnéd elkerülni a véletlen adatforgalmazást, akkor tiltsd le ezt a szolgáltatást.
Online: lépj be a MyTelenorba (appba vagy a my.telenor.hu-n) és aktiváld a Megrendelem gombbal az "Adatroaming tiltás" szolgáltatást; vagy hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat: 1220 vagy +36 20 2000 000.
A Magas forgalmi limit és NetRoaming-figyelő szolgáltatásunkkal megvédjük minden ügyfelünket a túlköltéstől.
Ha előre tudod, hogy sokat fogsz külföldről telefonálni vagy internetezni, akkor kérünk, hogy még az utazás előtt egyeztesd telefonos ügyfélszolgálatunkon vagy személyesen bármelyik Telenor üzletben az előfizetésedhez beállított limiteket.
Ha eltérően nem rendelkeztél, a NetRoaming-figyelő szolgáltatást automatikusan biztosítjuk Neked.
A Magas forgalmi limit esetében külföldi tartózkodásod idején a limit 80%-nak és 100%-nak elérésekor szintén küldünk SMS-értesítést, majd a limit elérésekor belföldön a kimenő hívásokat, külföldi tartózkodás alatt pedig a kimenő és bejövő hívásokat is korlátozzuk, ezzel is megelőzve a további túlköltést.
Mi az az alternatív roaming szolgáltató?
Minden ügyfelünk más operátortól is veheti a roaming szolgáltatást, úgy, hogy a magyar előfizetését és SIM kártyáját megtartja, csak a külföldi (EU-n belüli) szolgáltatást veszi igénybe más szolgáltatótól.
Ügyfeleinknek jelenleg csak az elvi lehetősége van meg alternatív roaming szolgáltatót választani, tekintettel arra, hogy cégünk még nem rendelkezik leszerződött alternatív roaming szolgáltatóval.
Mit kell tenni, amennyiben (később) alternatív roaming szolgáltatást szeretnék igénybe venni?
Közvetlenül a kiszemelt alternatív roaming szolgáltatóval kell kapcsolatba lépni, ezt Ügyfelünk bármikor jelezheti. Még a külföldi utazást megelőzően szükség lehet szerződéskötésre. A roaming szolgáltató-váltás ügyintézéséért egyik szolgáltató sem számíthat fel díjat.
Mennyi ideig tart a szolgáltatóváltás?
Szerződéskötést követően egy munkanap alatt megtörténik a váltás.
Belföldi szolgáltatóváltás esetén is megmarad az alternatív roaming-szolgáltatóm?
Másik belföldi szolgáltatóra való váltás esetén (számhordozással, vagy anélkül) az új belföldi szolgáltató nem köteles támogatni az adott alternatív barangolásszolgáltató által nyújtott barangolási szolgáltatásokat.
A visszaélésszerű vagy nem rendeltetésszerű használat megelőzése érdekében a Telenor az alábbi méltányos használati feltételeket alkalmazza a hang-, üzenetküldés (SMS, MMS) és adatszolgáltatások használatára vonatkozóan az EU-ban valamint az 1-es díjzóna más országaiban:
A Szabályozott Európai roaming díjszabás az Előfizető életvitelszerű magyarországi tartózkodása és az 1-es roaming díjzónában történő időszakos utazása esetén vehető igénybe. Ehhez kapcsolódóan a Telenor minden előfizetésre vonatozóan két kritérium teljesülését vizsgálja, a megelőző 4 hónap mobil használati adatainak tekintetében:
1) Tartózkodási kritérium: életvitelszerű magyarországi tartózkodásnak az minősül, ha az Előfizető a hívószámát a vizsgálatot megelőző 4 hónap vonatkozásában túlnyomórészt (több mint 50%-ban) belföldön használja.
2) Forgalmazási kritérium: a belföldi és a 2-3-as roaming díjzónában együttesen bonyolított hang-, SMS-, MMS- és mobilnet forgalomnak meg kell haladnia az 1-es roaming díjzónában bonyolított hang-, SMS-, MMS- és mobilnet forgalmat.
Amennyiben a fenti kritériumok valamelyike nem teljesül, úgy az adott előfizetés adott típusú forgalmára (indított hanghívás, hívásfogadás, SMS, MMS, mobilnet) többletdíj kerülhet alkalmazásra az EU-ban és az 1-es roaming díjzóna más országaiban történő barangolás során. További részletek.
Az EU-ban és az 1-es roaming díjzóna országaiban történő barangolás során többletdíjak akkor kerülnek alkalmazásra, ha:
- a méltányossági feltételek nem teljesülnek, vagy
- az adatforgalmazás mértéke meghaladja az adott tarifacsomaghoz vagy kiegészítő adat szolgáltatáshoz tartozó EU-ban felhasználható adatkeretet.
Többletdíjak 2021. január 1-től (bruttó):
- hanghívás indítás: 14,34 Ft/perc
- hanghívás fogadása: 4,84 Ft/perc
- SMS-küldés: 4,48 Ft/SMS
- MMS-küldés: 8,96 Ft/MMS
- adatforgalom: 1,082 Ft/MB