Telenor Wallet Gyakran Ismételt Kérdések

I. Telenor Wallet

Mire jó a Telenor Wallet?

A Telenor Wallet segítségével nyomon követhetőek a Telenor MyCard költéseid és a további vásárlásokra felhasználható összeg. A Telenor Wallet alkalmazásban rögzített bankkártya adatok biztonságos tárolása lehetőséget nyújt a jövőben további szolgáltatások használatára.

Milyen telefonokkal használható a Telenor Wallet?

A Telenor Wallet alkalmazás iOS 7.0 vagy újabb; Andorid 4.1 vagy újabb operációs rendszerek valamelyikét futtató okos telefonokkal használható.

Ki használhatja az alkalmazást?

A Telenor Wallet alkalmazást bárki használhatja, akinek megfelelő okos telefonja és bármely hazai vagy külföldi bank által kibocsátott MasterCard®, VISA vagy AMEX illetve CVC-kóddal ellátott Maestro® bankkártyája van. A Telenor Wallet alkalmazás igénybevételéhez szükséges az alkalmazás letöltése és regisztrálása.

Külföldön tudom használni a Telenor Wallet-et?

A Telenor Wallet funkciói (egyenleg lekérdezés, limit módosítás, tranzakciók lekérdezése) külföldről is elérhető. Az alkalmazás internetes adatforgalmat generál a használata során, így külföldi használat esetén adatroaming-szolgáltatásra és díjfizetésre, vagy wifi-hálózat elérésére van szükség.

II. Alkalmazás és kártyaregisztráció

Kell regisztrálnom, hogy használhassam a Telenor Wallet mobilalkalmazást?

Az alkalmazás letöltése után, ahhoz, hogy a mobiltelefonon keresztüli fizetési szolgáltatást vagy bankkártya adatot igénylő egyéb szolgáltatást igénybe tudja venni, az alkalmazást regisztrálni szükséges. Az alkalmazás regisztrálásával egy olyan, az ön telefonszámához rendelt környezet kerül kialakításra a telefonon, amelyben a bankkártya regisztrálása biztonságos módon történhet meg. Az alkalmazás regisztrálásához személyes adatok megadására nincs szükség. Bankkártyáját csak regisztrált alkalmazásba lehet telepíteni.

Mikortól használhatom az Telenor Wallet alkalmazást fizetésre?

A Telenor Wallet mobil alkalmazás fejlesztése folyamatos, ezért a jövőben olyan frissítések várhatóak, melyek a fizetési lehetőséget is megteremtik az alkalmazáson keresztül.

Milyen bankkártyával használhatom az alkalmazást?

Bármilyen bank (belföldi, külföldi) által kibocsátott MasterCard®, VISA, AMEX és CVC-kóddal ellátott Maestro® bankkártya regisztrálható az alkalmazásban, de az egyenleg lekérdezés, limit módosítás és tranzakciók lekérdezése csak Telenor MyCard használata esetében lehetséges.

Több bankkártyát is beregisztrálhatok a Telenor Wallet alkalmazásba?

A Telenor Wallet alkalmazásba több bankkártya is beregisztrálható. A bankkártya regisztráció nem díjköteles.

Bankkártya-regisztrációnál honnan tudom meg az aktiváláshoz szükséges kódot?

A bankkártya regisztrációhoz nem szükséges aktiválási kód. Az adatok pontos rögzítése elengedhetetlen, hogy a későbbi használat során a bankkártya adatok elfogadásra kerüljenek.

Mi az az aktiváló kód?

Az alkalmazás regisztrációs folyamat során a megadott telefonszámra egy SMS érkezik, egy aktiváló kóddal. Az aktiváló kódot Android készülékeken az alkalmazás kiolvassa az érkező SMS-ből, iOS-en pedig meg kell adni az alkalmazásnak. Ezzel a regisztrációs folyamat lezárul és aktiválta mobil alkalmazását.

Mit jelent a CVC-kód (CVC2/CVV2/CSC/PCSC-kód)?

A nemzetközi kártyatársaságok, a kártya nélküli tranzakciók biztonságosabbá tétele érdekében bevezettek egy ellenőrző számot a bankkártya visszaellenőrzésére. A kártyatársaságok által Card Validation Code-nak (CVC2), Card Verification Value-nak (CVV2), vagy Card Security Code-nak (CSC), nevezett ellenőrző szám a kártya aláírás paneljére nyomtatott 3 jegyű, vagy a Printed Security Code-nak (PCSC) nevezett, a kártya előlapjára nyomtatott 4 jegyű számkombináció.

Mit jelent, hogy újraregisztrálás?

Újra regisztrációra akkor van szükség, ha az előző regisztráció során megadott mPIN kódot elfelejtette. Újra regisztráció során az alkalmazásban korábban rögzített információk elvesznek, azok rögzítését újra el kell végezni.

III. Díjak, költségek

Mennyibe kerül az Telenor Wallet használata?

Az alkalmazás letöltése ingyenes. A bankkártya regisztráció ingyenes. Az alkalmazás letöltése és használata, illetve a bankkártya regisztrációja adatforgalommal jár, illetve wifin általában díjmentes az internet-hozzáférés. A regisztráció és a használat során küldött SMS-ek, illetve az adatforgalom díja a mobilszolgáltatónál választott tarifa- vagy szolgáltatáscsomag függvénye. A részletekről érdeklődjön a mobilszolgáltatójánál.

Mekkora adatforgalommal jár a Telenor Wallet használata?

Az egy tranzakcióhoz tartozó összes adatforgalom kevesebb, mint 5-10 kByte, vagyis elhanyagolható még akkor is, ha valaki számos tranzakciót hajt végre.

Kell mobilinternet előfizetés a Telenor Wallet használatához?

Az alkalmazás letöltéséhez és használatához működő internetkapcsolatra van szükség, de mindegy, hogy a telefon WiFit vagy mobilinternetet használ erre a célra.

IV. Biztonság

Mi történik, ha elvesztem vagy ellopják a telefonomat?

Hívja fel az Telenor ügyfélszolgálatát (1220), ahol elvégzik a szükséges tiltásokat. Az mPIN - vagyis az Ön által adott 4 karakterből álló kód - ismerete nélkül nem lehet tranzakciót végrehajtani. Ezért is kérjük, hogy ezt a kódot a telefonjától elkülönítve tárolja.

A Telenor Wallet alkalmazásban a bankkártya adataim a telefonban tárolódnak?

Nem. Az aktivált mKártya adatok titkosított formában, védett módon tárolódnak, s csak az Ön által kezdeményezett és jóváhagyott fizetési tranzakciók vagy egyéb kártyaműveletek során kerülnek felhasználásra a banki rendszerek által.

Le kellett tiltatnom a beregisztrált bankkártyámat, kell valamit tennem a Telenor Wallet alkalmazásban is?

Célszerű ott is törölni a bankkártya mKártya változatát, de mivel a fizetési folyamat a bankrendszeren megy keresztül, a letiltott kártyával mobilról sem lehet a letiltást követően tranzakciót végrehajtani.

Az alkalmazásba regisztrált bankkártyámnak lejárt az érvényessége, mit kell tennem a Telenor Wallet alkalmazásban?

A lejárt bankkártya helyett kapott új bankkártyát újra kell regisztrálni, a régi bankkártyát célszerű törölni, hiszen további használata nem lehetséges.

Mi történik, ha megváltozik a telefonszámom vagy szolgáltatót váltok?

Az alkalmazást újra kell regisztrálni. Ekkor az összes, az alkalmazásban tárolt adat törlődik, bankkártyáit újra regisztrálni kell.

V. mPIN

Mi az „mPIN kód”?

Ez egy Ön által választott, 4 karakter hosszú numerikus (azaz számokból álló) kód, amely a saját titkos azonosítója. Ezt az mPIN kódot az alkalmazás regisztrációjakor kell önnek megadni. Kérjük, ezt jól jegyezze meg, mert ezzel az mPIN kóddal tud a jövőben minden Telenor Wallet műveletet engedélyezni. A Telenor Wallet alkalmazásban több regisztrált kártya esetén is csak egy mPIN kód van.

Hogyan változtathatom meg az mPIN kódomat?

A Telenor Wallet alkalmazás "Beállítások / mPIN csere" menüpontjában lehet módosítani.

Az mPIN kódomnak ugyanannak kell lennie, mint a bankkártyám PIN kódjának?

Nem, az mPIN 4 karakternyi, egyedi, numerikus (számokból álló) kód lehet. Ha több bankkártyát regisztrált, a Telenor Wallet alkalmazásban akkor is egy mPIN kódot kell választani, vagyis minden kártya esetén ugyanazzal az mPIN-nel lehet megerősíteni a tranzakciót. Az mPIN semmilyen összefüggésben nincs a bankkártya PIN kódjával.

Megváltoztattam a bankkártyám PIN kódját, most az mPIN kódomat is cserélnem kell?

Nem, a két kódnak nincs köze egymáshoz.

Háromszor is elrontottam az mPIN kódom, és letiltottak. Mit tegyek, hogy feloldják?

Az mPIN nem feloldható, és nem tárolódik sehol a rendszerben, ezért újra kell regisztrálni az alkalmazást és a telepített bankkártyákat.