Válaszd ki MyTelenor fiókod vagy előfizetésed, amellyel kapcsolatban ügyet szeretnél intézni!

Válaszd ki MyTelenor fiókod vagy előfizetésed, amellyel kapcsolatban ügyet szeretnél intézni!

Online szerződéskötési feltételek

Alapfogalmak

Online szerződéskötés

A telenor.hu internetes felületen (NetShop) új és meglévő hívószámra is lehetséges mobil távközlési szolgáltatást („mobil szolgáltatás”), illetőleg annak igénybevételéhez kapcsolódó eszköz megvásárlását biztosító szerződést kötni, melynek feltételeit és folyamatát a jelen oldal írja le. 

Az „Expressz” megjelölésű kártyás csomagokra szerződést kötni („Expressz regisztráció”) a telenor.hu/expressz oldalon, valamint telefonon lehetséges, így jelen feltételek az online Expressz regisztrációra is vonatkoznak.

Szolgáltató

  • Név: Telenor Magyarország Zrt. („Telenor”)
  • Székhely, üzleti tevékenység helyének címe és panaszkezelési cím: 2045 Törökbálint, Pannon út 1.
  • Telefonos Ügyfélszolgálat: 1220 – a Telenor hálózatából díjmentesen non-stop hívható
  • Információs vonal: 06-20/200-0000 – belföldről hálózaton belüli díjon, míg külföldről a hívó tartózkodási helye szerinti országból magyarországi irányban indított díjon non-stop hívható
  • Cégjegyzékszám: 13-10-040409
  • Adószám: 11107792-2-44
  • Csomagküldő ker. nyilvántartási szám: C/004062
  • Üzlethelyiségek: Értékesítési Pontok

Előfizető

Az a magánszemély, aki új vagy meglévő előfizetése (hívószáma) kapcsán a jelen feltételeket elfogadja, és a telenor.hu internetes felületen (NetShop) eszközt, mobil távközlési szolgáltatást (alap-, illetőleg kiegészítő szolgáltatást) rendel meg, vagy az a magánszemély, aki új előfizetése (hívószáma) kapcsán a jelen feltételeket elfogadja, és a telenor.hu/expressz oldalon Expressz regisztrációt végez el.

Az a jogi személy (pl. cég, egyéni vállalkozás), aki meglévő előfizetése (hívószáma) kapcsán a jelen feltételeket elfogadja, és a Telenor honlapján eszközt, mobil távközlési szolgáltatást (alap-, illetőleg kiegészítő szolgáltatást) rendel meg.

Szállító

Az online szerződéskötés – az Expressz regisztráció kivételével – kiszállítással jár.

A megrendelést és a hozzá tartozó dokumentumokat (egyedi előfizetői szerződés – „EESZ”; a jelen tájékoztató és „Szerződésösszefoglaló” a 45/2014. Korm. rend. 11. § (1) bekezdése szerinti tartalommal); a Telenor megbízott partnere, a Magyar Posta Logisztika (Magyar Posta Zrt.; székhely, üzleti tevékenység helyének címe: 1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6.; www.posta.hu; „MPL”) szállítja ki az Előfizető által megadott kiszállítási címre, vagy az általa kiválasztott PostaPontra.

Online szerződéskötési feltételek hatálya

A Telenor online szerződéskötő felülete belföldről és külföldről is elérhető, ugyanakkor a Telenor megrendelést kizárólag magyarországi kiszállítási címre, Expressz regisztrációt magyarországi címre fogad el. 

A Telenor fenntartja a jogot, hogy a jelen feltételeket részben vagy egészben módosítsa, mely annak közzétételekor lép hatályba. A jelen feltételek elfogadásának minősül, ha az Előfizető a telenor.hu felületen megrendelést ad le. 

A mobil szolgáltatás, illetőleg eszköz lényeges tulajdonságai

A Telenor Magyarország területén mobil szolgáltatást nyújt: hang- és/vagy adatátvitelt (alapszolgáltatás), valamint kiegészítő szolgáltatásokat. A megrendelt mobil szolgáltatásokat az online szerződéskötő felület „Jóváhagyás” oldala, a Szerződésösszefoglaló, valamint az egyedi előfizetői szerződés („EESZ”) 3.1 pontja tartalmazza. Itt található meg a szolgáltatás típusa is, mely lehet számlás, új generációs kártyás vagy kártyás.

  • A számlás Előfizető a mobil szolgáltatás rendszeres díjait [tarifacsomag és kiegészítő szolgáltatás(ok) havidíja, kiegészítő szolgáltatás(ok) eseti díja, forgalmi díjak] a Telenornak utólag, számla alapján fizeti meg.
  • Az új generációs kártyás Előfizető a mobil szolgáltatás rendszeres díját (havi keret), valamint a kiegészítő szolgáltatás(ok) havi-/eseti díját a Telenornak utólag, számla alapján, míg a forgalmi díjakat előre, feltöltés útján fizeti meg.
  • A kártyás Előfizető a mobil szolgáltatások díjait előre, feltöltés útján fizeti meg.

A Telenor által nyújtott kedvezmény fejében a számlás, illetőleg új generációs kártyás Előfizető határozott idejű szerződést köt (hűséget vállal), aminek tartama 12/24 hónap (Szerződésösszefoglaló „lejárat” mező, EESZ 4.2 pont), ez egyben az Előfizető kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartama. A szerződés a lejárat után határozatlan idejű lesz, ha az Előfizető a határozott időtartam (hűségidő) lejárta előtt másképp nem rendelkezik (pl. nem vállal kedvezmény fejében újabb hűséget).

Ha a Telenor nem nyújt kedvezményt, nem történik hűségvállalás, s a számlás, illetőleg új generációs kártyás Előfizető határozatlan idejű szerződést köt (Szerződésösszefoglaló „lejárat” mező, EESZ 4.2 pont), így az Előfizető kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartama nem értelmezhető.

A kártyás Előfizető határozott idejű szerződést köt, aminek tartama 180/365 nap (Szerződésösszefoglaló „lejárat” mező, EESZ 4.2 pont), ez egyben az Előfizető kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartama – mely időtartam egyenlegfeltöltéssel hosszabbítható meg. Ekkor a szerződés határozott időtartama a felhasznált feltöltőkártya értékétől függően alakul. A feltöltéssel új, határozott idejű szerződés jön létre.

Amennyiben a szerződéskötés eszköz megvásárlásával jár, az eszköz gyártója, típusa az online szerződéskötő felület „Jóváhagyás” oldalon feltüntetésre kerül, illetve ezek mellett egyedi azonosítója megtalálható a Szerződésösszefoglalón, az egyedi előfizetői szerződés („EESZ”) 3.7 pontjában és a készülék dobozán; míg annak tulajdonságai (pl. okostelefon/hagyományos telefon internettel vagy anélkül) a telenor.hu weboldalon és a készülék dobozán találhatók.

A online szerződéskötés folyamata

Az online szerződéskötés a telenor.hu internetes felületen (NetShop) zajlik a termék kiválasztásával, a folyamat lépéseinek megtételével, valamint a jelen feltételek elfogadásával - ezek bármelyike hiányában a szerződéskötés nem teljesíthető.

A szerződéskötés a „Jóváhagyás” oldalon szereplő adatok alapján a "Megrendelés" gombra kattintással történik (megrendelés). A megrendelés beérkezését a megadott e-mail címre küldött üzenetben visszaigazoljuk. Amennyiben visszaigazolás nem kerül kiküldésre, az a megrendelés elutasításának minősül.

A megrendelés bármikor megszakítható, valamint a MyTariff csomag tartalma a megrendelést megelőzően elmenthető, illetőleg a vásárlás személyesen, Telenor Értékesítési Ponton is folytatható. Az elmentett, valamint az Értékesítési Ponton véglegesíteni kívánt MyTariff csomag tartalmáról a Telenor – az oldalon kiválasztott módon – SMS-ben vagy e-mailben értesítést küld, továbbá annak véglegesítésére 72 órán belül van lehetőség az Online megrendelési felületen, vagy a Telenor Értékesítési Pontok bármelyikén. A MyTariff csomag elmentése, illetve a vásárlás Értékesítési Ponton történő befejezésének kiválasztása esetén a művelet nem minősül megrendelésnek, abból szerződéskötési vagy átvételi kötelezettség nem keletkezik. Ezen opciók bármelyikének megjelölése esetén a felületen megjelenített árak, készlet-, és forgalmi előleg információk tájékoztató jellegűek, így azok a megrendelésig vagy személyes vásárlásig (szerződéskötésig) módosulhatnak.

A visszaigazolás után a Telenor 3 munkanapon belül telefonon vagy SMS-ben tájékoztatja az Előfizetőt, amennyiben a megrendelés bármilyen okból nem vagy nem a megrendelés szerint teljesíthető.

Meglévő Telenoros előfizetők Bónusz Program illetve forgalmi előleg kedvezményekben részesülhetnek. A kedvezményeket regisztrált előfizetőként a belépést követően vagy egyszeri belépési kód használata után érvényesíthetik.

Regisztráció nélküli, egyszeri kóddal történő belépés és megrendelés meglévő Telenor előfizetőknek

Hívószám megadása

A Telefonszám mezőben a meglévő Telenoros hívószámot szükséges megadni, melyre SMS-ben egy 6 számjegyű kódot küldünk ki a +36209000782-es hívószámról (Az sms mintaszövege: "A belépéshez szükséges megerősítő kód: 123456"). Az SMS-ben megküldött kód kizárólag egyszer adható meg a felületen. Sikertelen bejelentkezést követően új kód kérhető a fenti lépés megismétlésével.

A felületen a Megerősítő kód megadásával megtörténik a megrendelési jogosultság lekérdezése, majd jogosultság esetén a személyre szabott ajánlat megjelenítése. Amennyiben az Előfizető nem jogosult a megrendelésre, a felületen erről tájékoztatást kap.

Megrendelés

A sikeres bejelentkezés után a szükséges adatok megadásával, a fizetési mód kiválasztásával, valamint a jelen tájékoztató elfogadásával a kiválasztott termék megrendelésre kerül.

Tipp: Személyre szabott ajánlatkérésre lehetőség van a MyTelenor (online.telenor.hu) internetes ügyfélszolgálati felületen is, díjmentes regisztrációt, illetőleg bejelentkezést követően (megrendelés regisztrációval meglévő előfizetőinknek).

Megrendelési folyamat új előfizetők számára

A megrendelés első lépéseként előfizetői hívószámot kell kiválasztani, majd a szükséges előfizetői adatok megadása és a fizetési mód megválasztását követően, valamint a jelen tájékoztató elfogadása utána a termék megrendelésre kerül.

A szerződéskötéshez és átvételhez szükséges dokumentumok

Számlás és Új Generációs Kártyás előfizetéshez kapcsolódó ajánlat megrendeléséhez:

  • 1 érvényes fényképes igazolvány és adóigazolvány vagy
  • 2 érvényes fényképes igazolvány (1 elsődleges és 1 másodlagos pl. személyi igazolvány + jogosítvány).

Részletre történő vásárlás feltételei eltérhetnek! További részletek itt. 

Kártyás előfizetéshez kapcsolódó ajánlat megrendeléséhez 1 érvényes fényképes igazolvány szükséges.

Fontos! Mivel az átvételkor a megrendelés során megadott dokumentumo(ka)t kell bemutatni, fokozottan ügyeljen az adatok helyességére a megrendeléskor!

Megrendelés kizárólag az alábbi érvényes, személyazonosításra szolgáló okmányok adatainak megadásával adható le:

  • régi típusú személyi igazolvány, amely tartalmazza az állandó lakcímet,
  • régi típusú személyi igazolvány és lakcímigazoló kártya,
  • új típusú személyi igazolvány (kártya) és lakcímigazoló kártya,
  • Magyarországon kiállított új típusú vezetői engedély (kártya) és lakcímigazoló kártya,
  • útlevél és lakcímigazoló kártya,
  • adóigazolvány (az azon szereplő, 10 számjegyű adóazonosító jel)

Egyéb szervezetek (pl. cég, egyéni vállalkozó stb.) esetén bemutatandó iratokkal kapcsolatos bővebb információ az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) 5. mellékletében található.

Fontos információk a megrendeléssel kapcsolatban 

A megrendelés utolsó lépéseként egy összesítő oldalon („Jóváhagyás” oldal) láthatóak a megadott adatok, melyek módosíthatók, illetve a teljes megrendelés is törölhető.

A Telenor indokolás nélkül megtagadhatja az interneten keresztül érkező megrendelés teljesítését.

Amennyiben a Telenor a megrendelés feladásától számított 30 napon belül nem tudja teljesíteni a megrendelést, akkor a megrendelés automatikusan törlésre kerül – melyről e-mailben értesíti az Előfizetőt.

Az Előfizető jogosult szerződéskötési szándékától minden jogkövetkezmény nélkül - akár a kiszállításkor, akár az Elállás, felmondás az online megrendelésre tekintettel részben foglaltak szerint– indoklás nélkül elállni.

Fontos! Az Expressz regisztráció a telenor.hu/expressz oldalon bekért adatok megadásával és a jelen tájékoztató elfogadásával, kiszállítás nélkül történik. Az online szerződéskötést követően a Telenor 3 munkanapon belül adategyeztető levelet küld az Előfizetőnek az általa megadott, hatósági igazolvánnyal igazolható belföldi állandó lakcímére vagy tartózkodási helyére. A Telenor abban az esetben tekinti érvényesnek és létezőnek az Előfizetői Szerződést, amennyiben az Előfizető a levél kézhezvételét követően – az abban szereplő határidőn belül – eleget tesz az adategyeztetésnek a levélben található információk alapján, illetve az adott érvényesítési határidőn belül megerősíti az Előfizetői Szerződését a levélben található érvényesítő kód segítségével. A Telenor az Expressz EESZ-t, valamint a jelen feltételeket tartalmazó szerződéskötési tájékoztatót kizárólag elektronikus úton teszi elérhetővé, melyről az Előfizetőt az általa megadott elérhetőségen értesíti. Az Előfizető papíralapú másolatot e dokumentumokról bármikor igényelhet.

Fizetendő díjak és fizetés

A Telenor a megrendelés kapcsán jogosult szerződéskötési előleg, illetve forgalmi előleg kérésére. Amennyiben a Telenor előleget kér, a megrendelés során erről tájékoztatja az Előfizetőt, amelynek elfogadásáról az Előfizetőnek nyilatkoznia kell. Expressz regisztráció kapcsán fizetési kötelezettség nem merül fel, tekintettel arra, hogy a kezdőcsomag díját az Előfizető a szerződéskötést megelőzően megfizette, és kiszállítás nem történik.

A fizetés történhet:

  • a megadott címen helyszínen készpénzzel,
  • az online vásárlás során online bankkártyás fizetéssel, 
  • a PostaPonton készpénzzel vagy bankkártyával.

Számlázás a kiszállítás kapcsán

A Telenor a megrendelt terméket minden esetben - ideértve a készpénzes fizetést is - számlával szállíttatja ki az Előfizető nevére és címére. Amennyiben az Előfizető nem magánszemély (pl. cég), és megbízottja (átvevő) útján veszi át a terméket, akkor a számla az átvevőnek kerül átadásra, a Telenor a szállítást követően eredeti számlát nem állít ki a megrendelésről.

Kiszállítás

A kiszállítás ingyenes.

Átvételkor a "A megrendeléshez és átvételhez szükséges dokumentumok" részben írt és a megrendeléskor megadott dokumentumokat kell bemutatni, más dokumentum bemutatása esetén a termék nem kerül átadásra. 

A megrendelt termék kiszállítása kérhető: 

  • Magyarország egész területén tetszőleges címre (pl. otthonra, munkahelyre) vagy 
  • a 2500 PostaPont egyikére. 

Kiszállítás megadott címre: 

A kiszállítás az  Előfizető által választott időablakban, munkanapon 8 és 17 óra között történik. Az MPL a kiszállítás napján SMS-ben értesítést küld. 

A futár a kiszállítást két alkalommal – a választott időablakban és az azt követő munkanapon – is megkísérli, amennyiben a kézbesítés sikertelen, a helyszínen értesítést hagy. Ha az ismételt kézbesítés sem jár sikerrel, akkor az értesítő szerint a megrendelt termék leadásra kerül a helyi postahivatalba, ahol 5 munkanapon belül vehető át. 

Kiszállítás PostaPontra: 

A megrendelést és a hozzá tartozó dokumentumokat a Telenor a megrendelés során kiválasztott PostaPontra juttatja el. A megrendelés PostaPontra érkezéséről az MPL az Előfizetőt az általa megadott módon (SMS-ben vagy e-mailben) értesíti. A megrendelés az értesítést követő 5 munkanapon belül vehető át a megrendelésben szereplő PostaPonton. 

Fontos! A vállalt kiszállítási időpont csak abban az esetben érvényes, ha az Előfizető az általa megjelölt időpontban a szállítási címen elérhető.

Átvétel

Ha az Előfizető nem magánszemély (pl. cég, egyéni vállalkozás stb.), az átvevőnek cégszerű meghatalmazással kell rendelkeznie a termék és számla átvételére és a kapcsolódó szerződések aláírására. Az átvételkor a képviseleti jogot igazoló dokumentumokat be kell mutatni (pl. aláírási címpéldány és cégkivonat), valamint a meghatalmazás eredeti példányát át kell adni – ennek hiányában az átadás nem teljesíthető. 

A Telenor az Előfizető megrendelési szándékának befogadását és visszaigazolását követően kiszállítja a szerződést, a szerződéskötési tájékoztatót és a terméket. A szerződéskötés nyelve: magyar. Az írásban elektronikus úton létrejött szerződést a Telenor iktatja, valamint a szerződés utólag hozzáférhető (annak, valamint a szerződéskötési tájékoztató egy példánya a kiszállításkor átadásra, míg a Telenor példánya pedig archiválásra kerül). A szerződéskötéstől történő elállásnak minősül, amennyiben nem kerül sor az eszköz és az ahhoz kapcsolódó dokumentáció átvételére. 

Amennyiben az Előfizető 3 hónapon belül legalább 2 alkalommal ad le úgy megrendelést, hogy

  • az általa megadott címre/PostaPontra történő kiszállítás sikertelen és az eszközt, valamint az ahhoz kapcsolódó szerződést nem veszi át az értesítés szerinti postahivatalban sem; vagy
  • az elállással/felmondással és így eszköz-visszavétellel (ld. „Elállás, felmondás”) jár,

úgy számára a Telenor a következő megrendeléskor a megrendelés teljesítésére kizárólag a Telenor Értékesítési Pontját ajánlja fel. 

Rendszeres díjak

A számlás tarifacsomag havidíját, illetőleg az új generációs kártyás tarifacsomag havi keretének díját a „Jóváhagyás” oldal és a Szerződésösszefoglaló tartalmazza. A kártyás tarifacsomagnak nincs havidíja. A havidíj/havi keret díja mellett az alapvető forgalmi díjak az EESZ 3.3 pontjában találhatók. A belföldi forgalmi díjak az Előfizető tarifacsomagja és a használat szerint alakulnak, mely alapján az adott forgalom-típushoz tartozó egységárat szorozni kell a Telenor által mért használattal. Amennyiben a tarifacsomag kedvezményt (pl. perc, adatmennyiség) tartalmaz, akkor a forgalmi díjak összege a tarifacsomagban foglalt kedvezménynek megfelelően csökken. A további díjak, kiegészítő szolgáltatások megtalálhatók az ÁSZF-ben, ami elérhető a honlapunkon és boltjainkban.

Ha a számlás/új generációs kártyás Előfizető az eszközt részletvétellel vásárolja meg, akkor a Szerződésösszefoglalóban, és a Részletvételi megállapodásban foglalt havi törlesztőrészlet is fizetendő.

A szolgáltatás megkezdésére vállalt teljesítési határidő

A Telenor új hívószámhoz kapcsolódó szerződéskötés esetén a kötést követő pozitív adatellenőrzés és az átvételi dokumentáció személyazonosítást követő aláírása napján, de legkésőbb a szerződéskötéstől számított 30 napon belül, míg meglévő előfizetéshez (hívószámhoz) kapcsolódó szerződéskötés esetén legkésőbb a kiszállítást követő napon az Előfizető beleegyezésével már biztosítja a mobil szolgáltatást. Az „Expressz” megjelölésű kártyás tarifacsomagra történő szerződéskötést követően az Előfizető beleegyezésével azonnal megkezdődik a mobil szolgáltatás nyújtása.

14 napos cseregarancia

A telenor.hu-n  megrendelt mobiltelefonokra és táblagépekre 14 napos cseregaranciát vállalunk! 

A telenor.hu-n  megrendelt, igénybevételi díjat utólag fizető, tarifahűséggel kötött (számlás) és feltöltőkártyás előfizetéssel vásárolt mobiltelefonokat és táblagépeket az előfizetés aktiválástól számított 14 naptári napon belül leadhatod a Telenor Értékesítési Pontokon, és ez után a készüléket azonos vagy – amennyiben az érték különbözetet a cserekészülék átvételekor megfizeted – magasabb vételárral rendelkező mobiltelefonra vagy táblagépre cserélheted. A csere keretében pénzvisszafizetést nem lehet érvényesíteni, és alacsonyabb értékű készülékre történő cserére sincs lehetőség. Részletfizetéssel történt vásárlás esetén a csereérték a készülék teljes vételára. A cseregarancia a telenor.hu netshopon keresztül vásárlásra jogosult lakossági és az üzleti előfizetőkre egyaránt érvényes. 

Cseregaranciát készülékenként egyszer, valamint – egy előfizető nevén lévő több előfizetés esetén – előfizetőnként évente kizárólag egy alkalommal lehet kérni. Amennyiben például egy időben vagy 1 éven belül két készüléket vásárolsz, a cseregaranciát csak az egyik készülékre tudod érvényesíteni. 

A cseregarancia érvényesítésére akkor van lehetőség, amennyiben a terméket gyári csomagolásában, a rövid ideig tartó rendeltetésszerű használattal szükségszerűen együtt járó elhasználódás nyomait leszámítva sértetlenül (pl. mechanikai sérülés – karc, törés stb. – és beázás nyomai a készüléken nem találhatók), működőképes állapotban, az eredeti blokkal vagy számlával együtt átadod a Telenor Értékesítési Pont munkatársának. 

A cseregaranciával akkor tudsz élni, ha a cserére vonatkozó igényedet az előfizetés aktiválástól számított 14 napos határidőn belül bejelented számunkra. 

Az Értékesítési Ponton munkatársaink a készülék állapotát a helyszínen szemrevételezéssel ellenőrzik, és amennyiben minden szükséges feltétel teljesül (és a személyes ügyintézés időpontjáig nem telt el a 14 napos határidő), a cseréről egyidejűleg intézkedik. 

Amennyiben a készülék nem sértetlen állapotú, akkor a készülék cseréjét nem tudjuk teljesíteni. A szavatossági, jótállási kötelezettség alá tartozó hiba javítására az általános szabályok szerint kerül sor. A sérült készülék cseréjére díjköteles javítást megrendelése esetén nincs lehetőség. 

A cseregarancia teljesítése nem módosítja a vásárlással együtt aláírt, határozott idejű előfizetői szerződés időtartamát. 

A cseregaranciát kizárólag mobiltelefonokra és táblagépekre tudod érvényesíteni, a cseregarancia az online vásárolt egyéb termékekre (például laptop, modem, tartozékok) nem vonatkozik, tartozék cserére abban az esetben sincs lehetőség, amennyiben a csereként átvett új mobiltelefonnal vagy táblagéppel a korábban vásárolt tartozék már nem használható. 

A 14 napos cseregarancia minden Telenor üzletben érvényesíthető. 

A 14 napos cseregarancia 2014. június 23-tól visszavonásig érvényes, kizárólag online megrendelés esetén. 

Visszavásárlási garancia

A Telenor bizonyos akcióiban visszavásárlási garanciát vállal – az erre utaló jelzés az akció leírásában megtalálható. A visszavásárlási garancia alapján a Telenor a szerződéskötéstől, átvételtől számított, akciós leírásban megadott időn belül (amelybe az átvétel napja beleszámít) vállalja a termék visszavételét és a kifizetett vételár visszatérítését Értékesítési Pontjain. A visszavásárlás feltétele, hogy az eszköz hiánytalanul (készülék, tartozékok, nyomtatványok), eredeti csomagolásában, ép állapotban (pl. mechanikai sérülés - karc, törés stb. – azon nem található) visszaszolgáltatásra kerüljön. 

A visszavásárlási garancia érvényesítéséhez az értékesítést igazoló számlát vagy nyugtát, vagy az előfizetői szerződés előfizetői példányát szükséges bemutatni. 

Az előfizetői szerződés megszüntetése kapcsán a Telenor és az Előfizető egymással elszámolnak. Ennek keretében az esetlegesen forgalmazott forgalmi díjakat az Előfizető választása szerint a helyszínen - hóközi számlában -, vagy a később kiállított számla alapján rendeznie kell. 

Pl.: Hipernet tarifák 30 napos visszavételi garanciával

Meghibásodásra vonatkozó szabályok (jótállás, szavatosság)

Az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően a forgalomba hozó (gyártó/importőr), mint jótállásra kötelezett, az új eszközökre az értékesítéstől (online megrendelés esetén az átvételtől) számított 1 évig, az újszerű eszközökre pedig az értékesítéstől (online megrendelés esetén az átvételtől) számítva a hirdetésben szereplő időre jótállást vállal - melynek teljesítése a forgalmazót terheli. A vásárlót a Ptk. 6:159-170. §-aiban meghatározott jogok és kötelezettségek is megilletik. 

A jótállási jegyen az MPL képviselője tölti ki a jótállás kezdő időpontját, ami az átvétel napja (a többi adat a Telenor által kerül kitöltésre). 

A vásárló a jótálláson kívül szavatossági igényként (kellék-, vagy termékszavatosság) is érvényesítheti jogait. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági, valamint jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. A Telenor 

  • a jótállás terhére bejelentett, meghibásodott terméket javításra, bevizsgálásra csak az érvényes, a termékhez tartozó, és a Telenor általi forgalomba hozatalt igazoló jótállási jegy vagy az értékesítést igazoló számla; 
  • a szavatosság terhére bejelentett, meghibásodott terméket javításra, bevizsgálásra csak az értékesítést igazoló számla egyidejű átadása mellett fogad el, és továbbít a jótállásra vagy szavatosságra kötelezett márkaszervizébe.

Az átvételt követően 3 munkanapon belül meghibásodott készülék cseréje bármely Telenor Értékesítési Ponton kérhető.

Kellékszavatosság

Kellékszavatossági igénnyel abban az esetben élhet az Előfizető, amennyiben a termék nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek (hibás teljesítés). Az eszközzel kapcsolatos hibás teljesítés esetén az Előfizető a Telenorral mint forgalmazóval szemben – választása szerint – a következő kellékszavatossági igényeket érvényesítheti: kérhet javítást vagy cserét, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Telenor számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a javítást vagy a cserét nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Telenor költségére az Előfizető is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Emellett az Előfizető a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban az Előfizető viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Telenor adott okot.

Az Előfizető köteles az eszköz hibáját annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint annak felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől (eszköz Előfizetőnek történő átadása kiszállítás útján) számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt eszköz esetén ez a határidő a Telenor ajánlatában megtalálható, de legfeljebb 1 év.

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Előfizető igazolja, hogy a terméket a Telenor nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már az Előfizető köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Termékszavatossági igény csak természetes személy tulajdonos által és abban az esetben érvényesíthető, ha a termék nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó/forgalmazó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét kizárólag az eszköz gyártójával vagy a Telenorral mint forgalmazóval szemben gyakorolhatja. Termékszavatossági igényként az Előfizető kizárólag a hibás eszköz javítását vagy cseréjét kérheti.

Termékszavatossági igényét az Előfizető az eszköz megvásárlásától (átvételétől) számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Az eszköz hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Előfizetőnek kell bizonyítania. A gyártó vagy a Telenor kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • az eszközt nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • az eszköz hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak vagy a Telenornak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt eszközre, illetve kijavított részre vonatkozóan érvényesíthető kellékszavatossági igény a Telenorral szemben.

Jótállás

Az eszközzel kapcsolatos hibás teljesítés esetén szerződés/jogszabály alapján a Telenor mint forgalmazó jótállásra köteles. Fontos, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont az Előfizetőt a jótállásból fakadó jogok a szavatosság kapcsán meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. Az Előfizetőt az eszközhöz tartozó jótállási jegyen meghatározott jogok illetik meg – kérjük, tájékozódjon arról, hogy a megvásárolt eszközhöz a forgalmazó/gyártó vállalt-e a jogszabály alapján kötelező jótálláson túl egyéb jótállást (szerződés). Összefoglaló a jogokról és határidőkről:

  • Ha az eszköz vételára meghaladta a bruttó 10.000 Ft-ot, akkor jogszabály alapján a Telenor jótállásra kötelezett és az Előfizető köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legfeljebb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül vele közölni. Az Előfizető az kellékszavatosságról szóló pontban foglalt igényeket érvényesítheti jótállás esetén. Az Előfizető jótállási igényét a termék átadásának napjától (üzembe helyezésre kötelezett termékek eseten a forgalmazó vagy annak megbízottja általi üzembe helyezés napjától) számított 1 éven belül érvényesítheti. Ha a Telenor a jótállási kötelezettségének az Előfizető felhívására, megfelelő határidőben nem tesz eleget, akkor a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított 3 hónapos jogvesztő határidőn belül a jótállási igény akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha az 1 éves jótállási idő már eltelt. 
  • Ha az eszköz vételára nem érte el a bruttó 10.000 Ft-ot, akkor arra a Telenor jótállást vállalhat (szerződés, forgalmazói jótállás). Ezt a Telenor által az eszköz dobozában elhelyezett, a vásárláskor kitöltött jótállási jegy jelzi. Amennyiben a Telenor jótállást vállal, úgy az Előfizetőt megillető jogok és határidők az előző pont szerint alakulnak.
  • Bizonyos típusokra annak gyártója, illetve szerződéses partnere jótállást vállalhat (szerződés, gyártói jótállás). Ezt a Telenor által az eszköz dobozában elhelyezett, a vásárláskor kitöltött jótállási jegy, valamint a gyártó által az eszköz dobozában elhelyezett nyilatkozat jelzi. A gyártói jótállás feltételeiről kérjük, tájékozódjon az eszköz csomagolásában elhelyezett gyártói nyilatkozatból, illetve az általa közzétett más tájékoztató anyagokból!

A Telenor a jogszabályon alapuló vagy szerződésben vállalt jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Elállás, felmondás az online megrendelésre tekintettel 

 Az Előfizető a szerződéskötéstől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül

  • elállni a szerződéstől – feltéve, hogy a szolgáltatás nyújtása még nem kezdődött meg.
  • felmondani a szerződést – ha a szolgáltatás nyújtása a beleegyezésével már megkezdődött.

Ha az Előfizető elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles közölni a Telenorral a következő módok valamelyikén:

  • telefonos ügyfélszolgálaton (1220, +3620/200-0000) az Előfizető beazonosítását követően - kizárólag egyéni (lakossági) Előfizető által igénybe vehető mód, mely munkanapokon 9-17 óra között érhető el;
  • Értékesítési Ponton személyesen, vagy meghatalmazott útján írásban;
  • ajánlott vagy tértivevényes levélben a Telenor jelen Tájékoztató fejlécében meghatározott címére elküldve;
  • legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott e-mailben elküldve.

Az elállási/felmondási nyilatkozatnak, tartalmaznia kell: 

  • az Előfizető nevét, címét, megszüntetni kívánt hívószámát (a szerződéssel egyezően); 
  • a szerződéskötés (vagy átvétel) dátumát; 
  • az Előfizető nyilatkozatát arról, hogy a visszatérítésre milyen módon tart igényt:
    • magyar bankszámlaszámra történő átutalással – bankszámlaszám megadása 8 számjegyenként, kötőjellel tagolva; vagy
    • belföldi postautalvány (rózsaszín csekk) útján – annak megküldésére szolgáló cím megadása.
  • írásbeli felmondás esetén az Előfizető aláírását.

Az Előfizető határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt a fentiek szerint közli elállási/felmondási nyilatkozatát.

Amennyiben a szerződéskötés eszköz adásvétellel járt, az Előfizető köteles az eszközt az elállást/felmondást követő 14 napon belül a Telenornak visszaadni (elszámolás). Az elszámolásra kizárólag Telenor Értékesítési Ponton van lehetőség. Az Előfizető köteles megtéríteni a Telenornak az eszköz jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításhoz szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenését, valamint a nem rendeltetésszerű használatból fakadó kárt az alábbiak szerint:

  • ha az Előfizető az eszközzel nem számol el, vagy annak állapota a Telenor képviselője által elvégzett helyszíni szemrevételezés alapján nem „kiváló” (az eszköz nem karcmentes, gyári állapotú, vagy gyári tartozékainak bármelyike, doboza hiányzik, vagy nem kiváló állapotú), akkor az Előfizető a hűségvállalás miatti a vételár-kedvezményt (EESZ 3.8.2 pont) köteles megtéríteni;
  • ha az eszköz leadása után a Telenor vagy közreműködője által elvégzett bevizsgálás károsodást tár fel – tekintet nélkül arra, hogy a leadáskori szemrevételezéses vizsgálat eredménye szerint a készülék állapota „kiváló” értékelést kapott – a Telenor 10.000 Ft kötbérösszeget érvényesít, azzal, hogy a Telenor az ezt meghaladó kárát is érvényesítheti a Polgári Törvénykönyv alapján.

Ha az Előfizető eláll a szerződéstől, a Telenor legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől – és eszközvásárlás esetén a készülék visszaszolgáltatásától – számított 14 napon belül visszatéríti a szerződéskötéskor megfizetett díjakat, valamint az azt követően elvégzett esetleges egyenlegfeltöltések összegét – kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az Előfizető nem Telenor Értékesítési Ponton számolt el. A visszatérítés során a Telenor az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Előfizető elállási nyilatkozatában más fizetési módot jelölt meg; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Előfizetőt semmilyen többletköltség nem terheli. Amennyiben a fizetés bankkártyával történt, az Előfizetőnek elállási nyilatkozatában meg kell jelölnie bankszámlaszámát, mivel a Telenor bankkártyás fizetéshez kapcsolódó adatokat nem kezel.

A fenti szabályok a szerződéskötéstől számított 14 napon belüli felmondásra is irányadók azzal, hogy a Telenor a szerződéskötéskor megfizetett díjakból, feltöltött egyenlegből az igénybe vett szolgáltatás díjával (időarányos havidíj, valamint az azzal nem fedezett forgalmi, illetőleg eseti díjak) csökkentett összeget téríti vissza.

Az Előfizető nem gyakorolhatja elállási jogát, ha kifejezett és előzetes hozzájárulásával a szolgáltatás nyújtását a Telenor a szerződéskötést követő 14 napon belül megkezdte. 

A határozatlan idejűvé átalakuló szerződés megszüntetésének feltételei

A határozatlan idejűvé átalakult mobil előfizetői szerződést az Előfizető jogosult

  • indoklás nélkül az általa megjelölt 8-30 napos felmondási idővel felmondani (rendes felmondás); 
  • a Telenorral ennél rövidebb – de maximum 7 napos – felmondási időben megállapodni (közös megegyezés);
  • az őt hátrányosan érintő egyoldalú szerződésmódosítás esetén az erről szóló értesítés közlésétől számított 15 napon belül felmondani (rendkívüli felmondás);
  • az általa bejelentett, de 15 napon belül el nem hárított mobil szolgáltatási hiba miatt felmondani (rendkívüli felmondás);
  • a felmondását megelőző 90 nap alatt több mint 10 alkalommal megtett olyan mobil szolgáltatásra vonatkozó hibabejelentést követően felmondással (rendkívüli felmondás) élni, ami kapcsán a Telenor valós hibaelhárítást végzett;
  • a műsorterjesztési szolgáltatás (Telenor MyTV) keretében nyújtott csatornaszám csökkentésére vonatkozó rendelkezések Telenor általi, legalább 30 napos megszegése miatt felmondani (rendkívüli felmondás).

Rendkívüli felmondás esetén az EESZ a felmondás közlését követő napon, míg rendes felmondás és közös megegyezés esetén a felmondási idő leteltét követő napon szűnik meg. A felmondási módokat a 6. pont tartalmazza. A 6. pontban foglaltakon túl a felmondásban meg kell adni azt a napot, amikortól az Előfizető a mobil szolgáltatást nem kívánja igénybe venni (megszüntetés dátuma), továbbá a rendkívüli felmondás, illetve közös megegyezésre irányuló kérelem indokát.

Panaszkezelési módok, ügyfélszolgálat

Amennyiben az Előfizetőnek a szerződés teljesítésével (mobil szolgáltatás vagy eszköz) kapcsolatosan reklamációja van, a Telenor ügyfélszolgálatához kell fordulnia. Teheti ezt személyesen a Telenor Értékesítési Pontjain, a Telefonos Ügyfélszolgálat (Telenor hálózatból díjmentesen hívható: 1220, a Telenor hálózatába irányuló normál díjon hívható: +3620/200-0000) felhívásával, a MyTelenor-on (online.telenor.hu) történő regisztrációt követően, valamint írásban a Telenor jelen Tájékoztató fejlécében meghatározott címén.

A Telenorra kötelező, peren kívüli panaszkezelési mód

Amennyiben az Előfizető a Telenor válaszát nem tartja kielégítőnek az alábbi szervek díjköteles eljárását veheti igénybe:

  • Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, „NMHH” – cím: 1015 Budapest, Ostrom u. 23–25.; központi ügyfélfogadó iroda: 1133 Budapest, Visegrádi u. 106.; telefonszám: +361/468-0673; fax: +361/468-0680; www.nmhh.hu.
  • Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, „NFH” – cím: 1088 Budapest, József krt. 6.; telefonszám: +361/459-4800; fax: +361/210-4677; www.nfh.hu.

Békéltető testületi eljárás

Amennyiben az Előfizető a Telenor válaszát nem tartja kielégítőnek, a Telenor székhelyére tekintettel az alábbi díjmentes vitarendezési módot veheti igénybe:

Pest Megyei Békéltető Testület – cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240; tel./fax: +361/269-0703 – további info: www.bekeltet.hu vagy www.bekeltetes.hu.

Magatartási kódex

A Telenor nem áll a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerint kialakított magatartási kódex hatálya alatt.

Adatkezelés

A megrendelés teljesítéséhez (az előfizetői jogviszonyhoz) kapcsolódó adatok kezeléséről részletes tájékoztatást a Telenor ÁSZF 2. számú melléklet I.1. pontja tartalmaz. A Telenor Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-54491/2012.

    Üzleteinkben a számlabefizetés 2016. május 9-től megszűnik!
    Számlabefizetés
    gyorsan és kényelmesen!
    Intézd készpénzzel a kijelölt Relay és Inmedio üzletekben
    vagy bankkártyával a MyTelenor alkalmazáson keresztül!

    MyTelenor belépés

    A MyTelenor online ügyfélszolgálati oldalon rendszerfrissítést végzünk, ezért a szolgáltatás átmenetileg nem elérhető.

    Megértésedet és türelmedet köszönjük.

    Tájékoztatjuk, hogy a honlap szöveges fájlokat, ún. sütiket (cookie-kat) használ anonimizált látogatottsági információk gyűjtése céljából, valamint bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról itt tájékozódhat. Amennyiben a süti használatát nem engedélyezi, úgy kérjük, végezze el a szükséges beállításokat a számítógépe böngészőjében.
    Bővebb információ. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik tárolásához és felhasználásához.