Telenor Magyarország Adatvédelmi nyilatkozata

Jelen nyilatkozat utolsó frissítésének dátuma: 2018. május 25.

Az adatvédelem rendkívül fontos számunkra, és szeretnénk átláthatóságot biztosítani azzal kapcsolatban, hogy hogyan gyűjtjük az Ön személyes adatait és hogyan dolgozunk azokkal.. Kérjük, olvassa el ezt a nyilatkozatot, és amennyiben kérdése van, forduljon hozzánk  bizalommal!

A jelen nyilatkozat tájékoztatást nyújt a személyes adataihoz fűződő jogairól, és ismerteti azokat az alapelveket, amelyeket a Telenor Magyarország követ az Ön személyes adatainak kezelése során. Az alábbi dokumentumban foglaltak a személyes adatok kezelésére vonatkozó általános feltételeket tartalmazzák, így a Telenor Magyarország minden terméke vagy szolgáltatása, weboldala, vagy a partnereinkkel közösen nyújtott bármely termékünk vagy szolgáltatásunk használata során alkalmazandóak. Ezen felül az érintett terméktől vagy szolgáltatástól függően további különös feltételek is érvényesek lehetnek. Kérjük, olvassa el figyelmesen a feltételeket, mivel mind a jelen nyilatkozatban foglaltak, mind a különös feltételek kötelezettségeket is megfogalmaznak Önre nézve, amennyiben szolgáltatásainkat igénybe veszi. Amennyiben ellentmondás van jelen dokumentumban foglaltak általános feltételek és a különös feltételek között, úgy a különös feltételek érvényesülnek.
 

1.    A Telenor Magyarország adatkezelési elvei


A Telenor Magyarország Zrt. a Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság, által a 13-10-040409 cégjegyzékszámon nyilvántartott, 2045 Törökbálint, Pannon út 1. székhelyű gazdasági társaság (továbbiakban: Telenor Magyarország vagy Telenor). 

Célunk, hogy az adatkezelésünk során az előírásoknak megfelelően járjunk el, és minden ügyfelünk nyugodtan bízhassa adatait a Telenorra. Ennek érdekében a következő adatvédelmi alapelveket alkalmazzuk:

  1. Személyes adatait a jelen adatvédelmi nyilatkozat és az alkalmazandó jogszabályok rendelkezéseinek betartásával kezeljük.
  2. Minden ésszerűt megteszünk annak érdekében, hogy átláthatóvá tegyük az Ön személyes adatainak kezelését, esetleges kérdések kapcsán bármikor állunk rendelkezésre.
  3. Személyes adatait kizárólag meghatározott, egyértelmű és jogszerű célokból, az ezen célok megvalósításához szükséges módon és ideig kezeljük. Minden ésszerű intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljük vagy helyesbítsük. Ugyancsak biztosítjuk a személyes adatok megfelelő tárolását, illetve azt, hogy az adatkezelési tevékenységek során az adattakarékossági alapelvet betartsuk. 
  4. Megfelelő biztonsági intézkedésekkel gondoskodunk személyes adatai biztonságáról, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve.
  5. Termékeinket és szolgáltatásainkat az adatvédelmi szempontokat szem előtt tartva alakítjuk ki. Ez azt jelenti, hogy rendkívüli prioritást élvez nálunk az Ön adatainak védelme és megfelelő kezelése, és mindent megteszünk azért, hogy az általunk kifejlesztett termékekbe és szolgáltatásokba megfelelő adatvédelmi biztosítékokat építsünk, az egyedi szempontokat már a tervezési szakban megvizsgáljuk, hogy a legmegfelelőbb szolgáltatást nyújthassuk Önnek.

Vissza a tartalomjegyzékhez


2.    A személyes adatok kezelésének jogi háttere


Személyes adatai kezelése során a fenti adatvédelmi alapelveket és az alkalmazandó jogszabályokat betartva járunk el.

(a)    2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről („Eht.”);

(b)    2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról („Infotv.”);

(c)    2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről („Ektv.”);

(d)    2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól („Reklámtv.”);

(e)    2013. évi CLXV. törvény a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről;

(f)    2/2015. (III. 30.) NMHH rendelet az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól („Eszr.”);

(g)    4/2012. (I. 24.) NMHH rendelet a nyilvános elektronikus hírközlési szolgáltatáshoz kapcsolódó adatvédelmi és titoktartási kötelezettségre, az adatkezelés és a titokvédelem különleges feltételeire, a hálózatok és a szolgáltatások biztonságára és integritására, a forgalmi és számlázási adatok kezelésére, valamint az azonosítókijelzésre és hívásátirányításra vonatkozó szabályokról („4/2012. NMHH rendelet”);

(h)    A 2002/58/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv (elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelv) szerinti személyes adatok megsértésére vonatkozó bejelentésre alkalmazandó intézkedésekről szóló 2013. június 24-i 611/2013/EU bizottsági rendelet („611/2013/EU rendelet”);

(i)    Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet (továbbiakban: GDPR)). }

Vissza a tartalomjegyzékhez
 


3.    Adatkezelés a mindennapokban


Az adatgyűjtés céljától függ, hogy milyen személyes adatokat és milyen módon gyűjtünk, ez pedig az Ön által igénybe vett termékekhez és szolgáltatásokhoz igazodik. Általánosságban akkor gyűjtjük és használjuk fel az Ön személyes adatait, ha:

  • az adatok az Ön által igénybe vett termék, szolgáltatás biztosításához, az Önnel kötött szerződésünk megkötése, teljesítése miatt szükségesek, 
  • az adatok az Ön esetleges panaszai, észrevételei kezelése érdekében nélkülözhetetlenek;
  • az adatok gyűjtését, kezelését jogszabály teszi számunkra kötelezővé;
  • az adatokra az Ön felhasználói élményének javítása érdekében van szükségünk;
  • az adatokra a termék, szolgáltatás minőségének biztosítása, javítása érdekében van szükség; vagy
  • Ön – meghatározott célból, például nyereményjátékban való részvétel miatt - hozzájárult az adatai gyűjtéséhez és felhasználásához.

Más forrásokból is gyűjthetünk adatokat Önről.

Hogy mely személyes adatait gyűjtjük, és milyen módon, az attól is függ, hogy Ön előfizetője-e már valamely szolgáltatásunknak, vagy például csak a weboldalunkon böngészik ajánlataink között.

Ha Ön előfizetőként használja valamely elektronikus hírközlési szolgáltatásunkat, az Általános szerződési feltételeink 2. mellékletében találhat részletes tájékoztatást az adatvédelemmel kapcsolatban („Az előfizetők és felhasználók személyes adatainak kezelése a Telenor Magyarország Zrt.-nél, Adatkezelési tájékoztató”).

Amennyiben valamelyik mobil alkalmazásunkat használja, az Ön személyes adatainak kezelésére az alkalmazás letöltésekor átadott adatkezelési tájékoztató vonatkozik a mobilalkalmazás használatával kapcsolatban. Az adatkezelési tájékoztatók utólag is elérhetők az alkalmazásunkból, illetve innen:

Ha a weboldalainkon böngészik vagy a weboldalainkon található szolgáltatást vesz igénybe, a „Jogi közlemény és szolgáltatási feltételek” c. dokumentumban találhat a jelen tájékoztató mellett további információt az adatvédelemmel kapcsolatban. A weboldalainkon elérhető bizonyos szolgáltatásokra további feltételek és rendelkezések vonatkozhatnak; ezekről az adott szolgáltatást vagy terméket kínáló kapcsolódó weboldalakon talál további tájékoztatást.

A Telenor egy etikai és megfelelőségi segélyvonalat (compliance hotline) üzemeltet, ahol a jogszabályoknak, a Telenor Etikai kódexének és a Telenor belső szabályainak megsértésével kapcsolatban tehet bejelentést. Ha bejelentést tesz, a megadott személyes adatait kezelni fogjuk. A bejelentési folyamatról és a személyes adatok kezeléséről részletes tájékoztatást a „Tájékoztató compliance bejelentésekről” című dokumentumban talál.

Amennyiben valamelyik mobil alkalmazásunkat használja, az Ön személyes adatainak kezelésére az alkalmazás letöltésekor átadott adatkezelési tájékoztató vonatkozik a mobilalkalmazás használatával kapcsolatban. Az adatkezelési tájékoztatók utólag is elérhetők az alkalmazásunkból, illetve a következő linken.  

A Telenor Magyarország az Ön személyes adatait különböző adatkezelésenként különböző jogalapok alapján kezeli. Részletes tájékoztatást az egyes adatkezelések kapcsán előfizetőink az Adatkezelési Tájékoztatóban találnak. Web alapú termékek és applikációk esetében a vonatkozó tájékoztatókban találhatóak meg az adatkezelések alkalmával alkalmazott jogalapok. 

Adatkezelésünk lehetséges jogalapjai általában véve a következőek: 

  • hozzájárulás, amennyiben Ön hozzájárult személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez;
  •  az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben Ön az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az Ön kérésére történő lépések megtételéhez szükséges;
  •  a Telenorra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése;
  •  az adatkezelés az Ön vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges;
  • az adatkezelés a Telenor vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsőbbséget élveznek az Ön olyan érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai, amelyek személyes adatok védelmét teszik szükségessé.

Arról, hogy egy adott adatkezelési cél esetén az adatkezelésnek mi a jogalapja, mindig az adatkezelésre vonatkozó adatvédelmi tájékoztatóban nyújtunk felvilágosítást.  

Vissza a tartalomjegyzékhez


4.    A Telenor egyes adatkezelései


Weboldalainkon és egyéb digitális felületeinken keresztüli adatkezelésünk célja az, hogy az Ön számára a lehető legkimagaslóbb minőségű digitális élményt nyújthassuk. Az adatkezelés kapcsolódhat szolgáltatások és termékek igénybevételéhez vagy megvásárlásához, amelyekhez szükséges az Ön azonosítása. Az online felhasználói élmény javítását különböző digitális technológiákkal biztosítjuk, amelyek segítségével személyre szabott ajánlatokat vagy Önnek releváns termékeket és szolgáltatásokat ajánlunk weboldalunkon vagy mobil applikációnkon keresztül. Mindemellett, ha előfizetőként is igénybe veszi szolgáltatásunkat, úgy az Ön által igénybe vett szolgáltatás, termék használata során is történik adatkezelés az alábbiak szerint:

A Telenor egyes adatkezeléseire vonatkozó részletes adatkezelési tájékoztatók elérhetők a következő linken: 

4.1.    A szolgáltatások biztosításához szükséges információk

Az Ön által igénybevett szolgáltatásokkal kapcsolatban használjuk az Ön által átadott személyes adatokat (pl. név, cím, egyéb azonosításra alkalmas adatok, kapcsolattartási adatok, pl.: e-mail cím), valamint olyan adatokat is, amelyeket mi gyűjtünk Önről (pl. termékhasználati adatok, hálózati adatok). A 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (a továbbiakban: Eht). XVII. Fejezete, Adatkezelési szabályok cím alatt rögzíti, hogy a szolgáltató az elektronikus hírközlési szolgáltatásra irányuló szerződés létrehozatala, a szerződés tartalmának meghatározása, módosítása, illetve teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti a felhasználó, illetve előfizető azonosításához szükséges és elégséges személyes adatot, melyekről bővebben az Adatkezelési Tájékoztatóban talál tájékoztatást.

4.1.1 Ahhoz, hogy biztosítani tudjuk Önnek szolgáltatásainkat, mint például bármely tarifacsomagunkat, a Telenor Wallet vagy MyTv szolgáltatásunkat stb., szükségünk van bizonyos személyes adatokra.

Ilyenek például:

(a)    az Ön neve, telefonszáma, e-mail címe, levelezési címe, születési dátuma és más olyan adatok, amelyeket a szolgáltatásainkra való regisztráció, szerződéskötés során megad nekünk;

(b)    a fizetéssel kapcsolatos információk, például a bankkártya adatok vagy egyéb banki, illetve fizetési adatok, amelyeket szintén Ön ad meg a szerződéskötés során.

Ezeket az adatokat rendszerint a következő esetekben gyűjtjük:

(a)    amikor regisztrál valamely termékünkre vagy szolgáltatásunkra, illetve 

(b)    megvásárolja vagy igénybe veszi valamely termékünket vagy szolgáltatásunkat;

(c)    amikor feliratkozik a termékeinkről vagy szolgáltatásainkról szóló hírleveleinkre vagy akcióinkra; vagy

(d)    amikor valamely termékünkkel, szolgáltatásunkkal vagy weboldalunkkal kapcsolatosan tájékoztatás kér, illetve kérdéssel vagy visszajelzéssel fordul hozzánk.

Ezeket az adatokat általában

  • az adott szolgáltatás vagy termék biztosítása;
  • az Ön szerződésével kapcsolatos adatok kezelése;
  • hitelképességi vizsgálatok lefolytatása;
  • fizetési feltételek teljesítése; valamint
  • az Önnel való kapcsolattartás érdekében használjuk fel.


4.1.2 A szolgáltatásaink biztosításához egyéb adatok kezelése is szükséges az alábbiak szerint:

Mialatt Ön igénybe veszi termékeinket, szolgáltatásainkat vagy weboldalainkat használja, egyéb adatokat is gyűjthetünk Önről. Ezen adatok körébe tartozhatnak:

(a)    az Ön szerződésével kapcsolatos adatok (például hűségidő lejárata) és a velünk folytatott kommunikációjára vonatkozó adatok (pl. az Ön által az ügyfélszolgálat felé intézett kérések vagy az Ön által küldött visszajelzések, a fizetési határidők tartására vonatkozó adatok, a számlázási dátumok);

(b)    termékhasználati adatok, mint pl. hogy mikor használt legutóbb valamely adott alkalmazást, mennyi időt töltött egy adott alkalmazással, vagy hogy mennyit költött egy adott termékre, szolgáltatásra;

(c)    hálózati adatok, beleértve a mobilhívások és sms-ek adatait (pl. az Ön által indított vagy fogadott hívások és szöveges üzenetek időpontjai (tartalma nem), vagy az Ön által a hálózatunkon keresztül indított vagy fogadott hívások időtartama);

(d)    helymeghatározási adatok (nem földrajzi címként, hanem cella adatként rögzítve), amikor:

(i)    igénybe veszi távközlési szolgáltatásainkat, mint pl. a hívást, sms-küldést vagy szélessávú szolgáltatást;

(ii)    segélyhívás lebonyolítására kerül sor (ilyenkor a segélyhívást fogadó félnek a hívó előfizető tartózkodási adatát kell rendelkezésre bocsátani);

(iii)    ügyfélpanasz kivizsgálásához elengedhetetlenül szükséges;

(iv)    igénybe veszi valamely helyalapú szolgáltatásunkat, amennyiben ilyen Telenoros szolgáltatást igénybe vesz; vagy amikor

(v)    bizonyos helyalapú promóciós tevékenységekre regisztrál.

(e)    Az Ön különböző internetes szolgáltatások igénybevétele során keletkezett műszaki és analitikai adatai, például amikor meglátogatja valamely weboldalunkat, és/vagy igénybe veszi valamely internetes szolgáltatásunkat (böngészés, internetes vásárlás, internetes szolgáltatás manipuláció, chat, e-mailezés, letöltés, szoftverfrissítés, videónézés, stb). Ezen adatok egy része cookie-k formájában kerül tárolásra és nem feltétlenül alkalmasak az Ön személy szerinti beazonosítására, de lehetővé teszik, hogy a szolgáltatásaink minőségét javítsuk és személyre szabott megoldásokat kínálhassunk ügyfeleink számára. Az általunk gyűjtött műszaki adatok körébe tartozhatnak:

(i)    az Ön eszközére vonatkozó adatok, mint pl.: mobilkészülék sorozatszáma, típusa, verziószáma;

(ii)    hálózati azonosítók, azaz IP címek és port számok;

(iii)    operációs rendszer, böngésző típusok, illetve azok verziószáma;

(iv)    az interneten elérhető szolgáltatás típusa és annak kategóriája, mint pl.: browsing, social media\facebook, stb.); 

(v)    a szolgáltatás Ön általi használatának ideje, helye és módja és a napló adatok;

a honlapunk látogatására és mobil applikációnk használatára vonatkozó analitikai adatok, beleértve, hogy melyik oldalról érkezett weboldalunkra, hogy mely oldalakat látogatta meg a webhelyünkön, milyen szolgáltatásainkat és termékeinket tekintette meg, illetve melyekre keresett rá, továbbá a látogatása időtartamát és a velünk folytatott interakcióit.A Telenor nem kezeli az interneten elérhető szolgáltatások tartalmát (például chatelések, cikkek, hanghívások, e-mailek, képek, videók tartalmait, letöltött file-ok listáját, stb.) vagy felhasználó neveket és jelszavakat, internetes keresők eredményeit, illetve GPS pontosságú aktuális és historikus lokációkat (csak cella kódot), ezáltal is biztosítva az Ön magánéletének védelmét, illetve az adattakarékossági adatkezelési alapelv érvényesülését.

Az adatokat rendszerint arra használjuk fel, hogy:

  • eleget tegyünk a szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos egyéb kötelezettségeinknek (például hibaelhárítási feladatoknak, vagy hálózatminőséggel kapcsolatos adatszolgáltatási megkeresésnek), vagy 
  • a szolgáltatás, termék használatáért fizetendő díjat ki tudjuk számlázni, szükség esetén követeléseinket be tudjuk hajtani;
  • a rögzített kommunikációs adatokat minőségbiztosítási célokra felhasználjuk, valamint visszajelzések kezelését, ügyfélszolgálati tevékenység rendelkezésre állását biztosítjuk; 
  • javítsuk az ügyfélélményt (pl. hálózatkezelés és hálózatoptimalizálás céljából);
  • fejlesszük a szolgáltatásainkat azáltal, hogy jobban megértjük az Ön viselkedését és preferenciáit;
  • ügyfélprofilt készítsünk Önről, hogy ezáltal személyre szabott tartalmakat, érdeklődési körének megfelelő marketinganyagokat küldhessünk Önnek, valamint az Ön számára relevánsabb felhasználói élményt, termékeket és szolgáltatásokat kínálhassunk, valamint hogy ne ajánljunk Önnek olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek nem érdeklik Önt. Ezeknek az adatoknak a segítségével azt is megpróbálhatjuk kideríteni, hogy Ön elégedett-e a személyre szabott szolgáltatásainkkal;
  • elemezhessük a hálózataink és szolgáltatásaink igénybevételét, és ezáltal azonosíthassuk az általános tendenciákat, és új szolgáltatásokat dolgozhassunk ki ügyfeleink részére;

Az adatkezelés ellen a megadott elérhetőségeinken  tiltakozhat, illetve, ha az adatkezelés jogalapja hozzájárulás, akkor a hozzájárulását bármikor visszavonhatja azzal, hogy a hozzájárulás visszavonása a korábban adott hozzájárulás alapján végzett adatkezelés jogszerűségét nem érinti. 

4.2.    Az Önnek nyújtott szolgáltatásaink biztonsága

A rendelkezésünkre álló adatokat szolgáltatásaink és közösségeink biztonságának fenntartása érdekében is felhasználjuk:

  • kivizsgálhatjuk a szolgáltatási feltételeinket vagy az alkalmazandó jogszabályokat sértő gyanús vagy jogellenes tevékenységeket, és lépéseket tehetünk ezek ellen; illetve
  • hatósági megkeresés esetén megoszthatjuk az adatait az illetékes hatóságokkal, pl. hatóság feladatainak ellátása érdekében jogszabályi alapon információt kérnek Önről. 

A helyi bűnüldöző hatóságokkal való együttműködésünkről itt  tudhat meg többet.
 

4.3.    Ajánlatadás, promóciók, nyereményjátékok és egyéb, az Ön hozzájárulásával történő adatkezelések

Olyan adatokat is gyűjthetünk és kezelhetünk Önre vonatkozóan, amelyek gyűjtéséhez és kezeléséhez Ön a hozzájárulását adta. Ilyenek lehetnek például azok a személyes adatai, amelyek ahhoz szükségesek, hogy megfelelő ajánlatot adhassunk Önnek, vagy amelyeket valamely nyereményjátékunkban, sorsolásunkon, felmérésünkben való részvétel során bocsát rendelkezésünkre, vagy egyéb promóciós tevékenységeink (például akcióink) és értékesítési csatornáink keretein belül Ön által megadott adatok, amennyiben ezek gyűjtéséhez, illetve kezeléséhez az alkalmazandó jogszabályok értelmében az Ön hozzájárulására van szükség. Azon adatkategóriákról, amelyeket hozzájárulása alapján kezelünk, részletes tájékoztatást a vonatkozó adatkezelési tájékoztatókban talál. 

Hozzájárulását bármikor visszavonhatja cégünk elérhetőségein.
 

4.4.    Más forrásokból gyűjtött személyes adatok kezelése

Esetenként harmadik felektől is gyűjthetünk Önről személyes adatokat, például számhordozás esetén a számhordozhatósági szolgáltatás biztosítása céljából.
 

4.5.    Az Ön személyes adatainak továbbítása harmadik felek részére a Telenor szolgáltatásai nyújtása során

A szolgáltatások teljes körű megvalósításához bizonyos esetekben szükség van arra, hogy bizonyos személyes adatait harmadik fél részére –ideiglenes jelleggel– adatkezelés céljából átadjuk. Amennyiben a netshop szolgáltatás igénybevétele alkalmával például online fizetésre kerül sor, a fizetéshez szükséges hitelkártya számát továbbítjuk a pénzintézeti szolgáltató felé, de a hitelkártya számot mi rendszereinkben nem őrizzük meg. Ha a megvásárolt termék kiszállítását is kéri, a kiszállítást végző partnerünk számára átadjuk a szállítandó terméket, annak árát, a címzett nevét és a szállításra megadott postai címet. Az ilyen adattovábbításhoz való hozzájárulás nélkül nincsen lehetőség a személyes adatok ilyenfajta kezelésére.
Azon harmadik személyek, akik számára továbbítjuk az adatait, garanciákat nyújtanak számunkra, hogy az adatkezelésük az adatvédelmi alapelvek, valamint a jelen adatvédelmi nyilatkozat és az alkalmazandó jogszabályok rendelkezéseinek betartása mellett történik.

Az Ön személyes adatait a következő harmadik felekkel oszthatjuk meg:

(a)    a Telenor Csoport tagjaként vagy leányvállalataként működő bármely társaság részére;

(b)    a nevünkben eljáró adatfeldolgozók részére, mint például a postázási tevékenység ellátása, készülék-hibajavítási feladatok elvégzése, rendszerek üzemeltetése stb.;

(c)    azon harmadik felek részére, akik olyan szolgáltatásokat nyújtanak, amelyek igénybevételéhez Ön hozzájárult, mint például a parkolás fizetése;

(d)    bűnüldöző szervek, és egyéb hatóság, amennyiben kötelesek vagyunk a bűnüldözési vagy egyéb célból együttműködésre; valamint

(e)    harmadik fél szolgáltatók, mint pl. követelésbeszedő cégek vagy hitelképesség ellenőrző cégek.

A vonatkozó jogszabályok ellenkező  rendelkezése hiányában a Telenor Magyarország csak az adatátvevővel való szerződéskötést követően osztja meg az Ön személyes adatait harmadik felekkel. Partnereink megtekintéséhez kattintson a lenti linkre.

A Telenor Magyarország az értékesítési vagy ügyfélkezelési tevékenységének támogatására adatfeldolgozókat vesz igénybe (pl. értékesítési pontok üzemeltetése, telesales hívások lebonyolítása ügyfélpanaszok rögzítése, kivizsgálása stb.), amely tevékenység elvégzéséhez hozzáférhetnek a Telenor Magyarország rendszereiben tárolt bizonyos személyes adatokhoz.

A Telenor Magyarország egyes létesítményeinek (pl. üzlethelyiségek) őrzéséhez harmadik felek szolgáltatásait veszik igénybe, akik az őrzési feladataik ellátásához szükséges mértékben, bizonyos esetekben megismerhetik az Ön személyes adatait is (pl. üzletekben lévő biztonsági kamerákon tárolt felvételek ellenőrzése).

A Telenor Magyarország a bevizsgálás vagy hibajavítás céljából leadott eszközöket harmadik fél alvállalkozók részére továbbítja, amely esetben ezek a szerződött partnerek hozzáférhetnek az eszközökön tárolt személyes adatokhoz, illetve megismerhetik a javításról felvett munkafelvételi jegyzőkönyvben szereplő személyes adatokat.

A Telenor Magyarország a saját működéséhez, illetve egyes szolgáltatásainak nyújtásához szerződött partnereitől információtechnológiai (IT) szolgáltatásokat vesz igénybe, akik adatfeldolgozóként eljárva megismerhetik az Ön egyes személyes adatait.

A Telenor Magyarország harmadik fél adatfeldolgozókat vesz igénybe logisztikai és adattárolási feladatok (pl. termékek és dokumentumok kezelése, tárolása) elvégzésére.
A Telenor Magyarország nevében bizonyos termékek és küldemények kiszállítását szerződéses partnerek végzik, akik a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény 54. § (1) bekezdése alapján adatkezelőnek minősülnek.

A Telenor Magyarország harmadik fél adatfeldolgozókat vesz igénybe panaszkezelési és hibaelhárítási feladatok elvégzésére, amelynek során a konkrét panasz megválaszolásához vagy a hiba elhárításához szükséges adatokat dolgozhatják fel.

A Telenor Magyarország harmadik fél adatfeldolgozókat vesz igénybe számlanyomtatási és -küldési feladatok elvégzésére.

A Telenor Magyarország az elektronikus formában megjelenő reklámok optimalizálása érdekében bizonyos személyes adatokat továbbíthat internetes keresőmotorokat vagy közösségi hálózatokat üzemeltető szolgáltatók részére. 

4.6.    Követelésbeszedéssel kapcsolatos adatkezelés

A Telenor Magyarország követelései beszedésével külső szolgáltatókat bízhat meg, illetve követeléseit harmadik fél követeléskezelőkre ruházhatja át (faktorálás) a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény vonatkozó rendelkezései – így többek között a 6:193-204. § – alapján. Ilyen esetben a követelések beszedése érdekében kezelt személyes adatok átadásra kerülnek ezen külső szolgáltatók vagy követeléskezelők részére. Ezzel kapcsolatosan további információt talál az Adatvédelmi tájékoztatóban.

A Telenor Magyarország a következő harmadik fél adatfeldolgozókat veszi igénybe követelésbeszedési feladatok elvégzésére:

  • Creditexpress Magyarország Kft. (cégjegyzékszám: Cg. 01-09-677951, székhely: 1146 Budapest, Hungária krt. 179-187.);
  • Ecovis Holding Kft. (cégjegyzékszám: Cg. 01-09-874037, székhely: 1036 Budapest, Bécsi út 52.);
  • Vitári Ügyvédi Iroda (budapesti ügyvédi kamarai nyilvántartási szám: 448, székhely: 1089 Budapest, Gaál Mózes u. 5-7.);

A Telenor Magyarország szerződéses kapcsolatban áll az alábbi követeléskezelő cégekkel és a Polgári Törvénykönyv követelés engedményezésére vonatkozó rendelkezései értelmében bizonyos követeléseit engedményezi.

  • Intrum Justitia Zrt. (székhely: 1139 Budapest, Papp Károly u. 4-6., cégjegyzékszám: Cg. 01-10-044857)
  • EOS Faktor Zrt (székhely: 1132 Budapest, Váci út 30., cégjegyzékszám: 01-10-045904, adószám: 14220438-2-41)
  • SVEA Finance Zrt. (székhely: 1133 Budapest, Árbóc u. 6. 6. emelet.,cégjegyzékszám: 01-10-048218, adószám: 25035353-2-41)
  • Medicredit Pénzügyi Szolgáltató Zrt.(székhelye: 8900 Zalaegerszeg, Kis utca 1. Adószám: 13242428-2-20)

4.7.    A hálózati problémák bejelentésével, kezelésével kapcsolatos adatok

A Telenor Magyarország a Magyar Telekom Zrt-vel (székhely: 1012 Budapest, Krisztina krt. 55., Magyarország, cégjegyzékszám: 01-10-041928), megosztott LTE 800 MHz 4G mobil távközlési hálózat tárgyában fennálló megállapodása értelmében, jogszabályi kötelezettsége teljesítése (az Eht. 141. §-a), valamint jogos érdeke érvényesítése és/vagy a szerződés teljesítése érdekében, adatkezelőként eljárva adatokat oszt meg a Magyar Telekom Zrt.-vel. Ezen adatmegosztás célja az ezzel a hálózattal kapcsolatos problémákra vonatkozó panaszok kezelése, ideértve többek között a hibaelhárítást, a panaszkezelést és az előfizetők tájékoztatását a megtett intézkedésekről. Az ilyen céllal megosztott személyes adatok kategóriáit az Adatkezelési Tájékoztató sorolja fel.

A hálózat üzemeltetésével kapcsolatos tevékenységben a Telenor Common Operation Zrt. adatfeldolgozóként együttműködik a Telenor Magyarországgal, illetve ebben a tevékenységben a szerbiai és montenegrói fióktelepei is érintettek lehetnek.

  • A törökbálinti fióktelep neve, címe: Telenor Common Operation Törökbálint (cím: 2045 Törökbálint, Pannon út 1. )
  • A szerb fióktelep neve, címe és cégjegyzékszáma: Telenor Common Operation Ogranak Beograd (cím: Omladinskih brigade 90, 11070 Belgrád, cégjegyzékszám: 29505365)
  • A montenegrói fióktelep neve, címe és cégjegyzékszáma: Telenor Common Operation Zrt. Dio stranog drustva Podgorica (cím: Rimski trg 4, 81000 Podgorica, cégjegyzékszám: 02952165).


 Vissza a tartalomjegyzékhez


5.    Nemzetközi adattovábbítás


Erős nemzetközi jelenlétünket és működésünket kihasználva esetenként olyan partnereket, szolgáltatókat és technikai infrastruktúrát (pl. szervereket) veszünk igénybe, amelyek nem az Ön lakóhelye és a szolgáltatás igénybevétele szerinti országban találhatók.

Tisztában vagyunk vele, hogy az adatainak a lakóhelye szerinti országból más országba történő továbbítása adatvédelmi és biztonsági kockázatokkal jár, ezért csak olyan átvevő félnek továbbítjuk az adatait, amely megfelelő biztonsági intézkedéseket alkalmaz, például az adatátadás érvényes jogalapja tekintetében. A Telenor EGT-n belüli szervezeteinek előfizetői felé vállaljuk, hogy törekszünk a nemzetközi adattovábbításokra vonatkozó EU modellfeltételek elfogadtatására, vagy az adatvédelmi pajzsról (Privacy Shield)  szóló egyezmény szerint járunk el. A Telenor EGT-n kívüli szervezeteinek előfizetői felé vállaljuk, hogy egyéb olyan szerződéseket kötünk partnereinkkel, melyek biztosítják az adatvédelmet és az adattovábbítás biztonságát.

Az egységes adatvédelmi feltételek itt tekinthetők meg. Emellett közvetlenül tőlünk  is elkérheti ezeket a feltételeket.

Vissza a tartalomjegyzékhez
 

6.    Hogyan védjük az Ön személyes adatait


A változó valószínűségű és súlyosságú kockázatok figyelembevételével a Telenor minden esetben megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy megfelelően biztosítsa az Ön személyes adatai védelmének biztonságát.

Amennyiben a Telenor a saját, vagy egy harmadik fél jogos érdeke alapján kezeli az Ön adatait, Önnek joga van tiltakozni az adatkezeléssel szemben.

A következő intézkedések segítségével gondoskodunk személyes adatai biztonságáról:

a)   Amikor szolgáltatók vagy más adatfeldolgozók igénybevételén keresztül kezeljük az Ön személyes adatait, minden esetben gondoskodunk arról, hogy az adott szolgáltatók és feldolgozók megfelelő műszaki és szervezeti intézkedéseket alkalmazzanak az adatok biztonságának megőrzésére. Ilyen kontrollmechanizmus többek között az adatokhoz és az azokat tároló infrastruktúrához való hozzáférés ellenőrzése, valamint a harmadik féllel kötött olyan megállapodás, amely kötelezettséget ír elő a vonatkozó jogszabályok betartására. Már termékeink és szolgáltatásaink kialakításakor is figyelmet fordítunk a megfelelő adatvédelmi biztosítékok beépítésére, kialakítására.

b)   Amikor telefonszámát, illetve felhasználónevét és jelszavát megadva bejelentkezik a My Telenor fiókjába, hogy igénybe vegye valamely szolgáltatásunkat, minden adatot titkosítunk kriptográfiai protokoll használatával, mint például a „szállítási réteg biztonság” (TLS) vagy a „biztonságos csatlakozási réteg” (SSL) titkosítás. Ilyen kriptográfiai protokollokat alkalmazunk minden olyan honlapon és weboldalon, ahol személyes adatokat gyűjtünk. Az ilyen weboldalakon keresztül csak TLS- vagy SSL-képes böngészővel (pl. Internet Explorer, Safari, Firefox vagy Chrome) tud vásárlást lebonyolítani. Így az Ön személyes adatai védelmet élveznek az interneten való továbbítás során;

c)    Ha rendelkezik a szolgáltatásainkhoz való hozzáférést biztosító felhasználónévvel és jelszóval, és egy ideje már inaktív, akkor adatai biztonságának megőrzése érdekében automatikusan kijelentkeztetjük fiókjából;

d)    Szükség esetén adatvédelmi hatáselemzésekkel mérjük fel, hogy egy adott tevékenység hogyan befolyásolná a személyes adatai biztonságát. 

Vissza a tartalomjegyzékhez
 


7.    Meddig tároljuk az Ön személyes adatait

Személyes adatait kizárólag jogszerű célokból, az ezen célok megvalósításához szükséges ideig kezeljük. Ha a továbbiakban már nincs szükségünk a személyes adataira, azokat töröljük.

Az adott adatkezelési céloknál alkalmazott megőrzési időről a vonatkozó adatkezelési tájékoztatóinkban talál bővebb tájékoztatást. Az adatmegőrzési határidők nagyon eltérőek lehetnek, biztonsági célokból kezelt videofelvételek esetében a megőrzési idő jogszabály alapján például 3 munkanap, a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény alapján a könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatokat (pl. az előfizetői díjról kiállított számlákat) és ezek mellékleteit, 8 évig kell megőrizni.

Vissza a tartalomjegyzékhez


8.    Az Ön jogai és érvényesítésük


Fontos számunkra, hogy Ön tisztában legyen a személyes adataihoz fűződő jogaival. 

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet (továbbiakban: GDPR)). 15-20. cikkei alapján Ön jogosult arra, hogy a Telenor által kezelt személyes adatai tekintetében

a)    a személyes adatokhoz hozzáférjen;

b)    a személyes adatok helyesbítését kérje;

c)    a személyes adatok törlését kérje;

d)    a személyes adatok kezelésének korlátozását kérje;

e)    tiltakozzon a személyes adatai kezelése ellen;

f)    a személyes adatokat megkapja és azokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa, amennyiben ennek jogszabályi előfeltételei fennállnak (adathordozhatósághoz való jog);

g)    amennyiben a személyes adatok kezelésére hozzájárulása alapján kerül sor, úgy hozzájárulását bármikor visszavonhatja.

Ön a jogai gyakorlására vonatkozó kérelmét a ‎megjelölt elérhetőségekre  küldheti el, melyek a következők: e-mailben az adatvedelem@telenor.hu, vagy postai úton a 2045 Törökbálint, Pannon út 1. címre, valamint előterjeszthető a kérelem telefonon, a 1220-as telefonszámon, vagy személyesen a Telenor ügyfélszolgálati és értékesítési pontjain. A Telenor Ügyfélszolgálati Pontjainak (és Értékesítési Partnereinek) elérhetőségei naprakészen megismerhetők az üzletkereső oldalunkon.

Az adatkezelésről évente egy alkalommal ingyenesen kérhető tájékoztatás. Főszabály szerint, amennyiben az érintett ugyanarra az adatkörre vonatkozóan újabb tájékoztatást kér az adott évben, úgy a Telenor Magyarország jogosult költségtérítést kérni (500 Ft/hangfelvétel, 5 Ft/lap). A Telenor Magyarország fenntartja a jogot a költségtérítés összegének és esedékességének az adott ügy egyedi körülményei alapján történő meghatározására. 

A Telenor indokolatlan késedelem nélkül, de általában a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül nyújt tájékoztatást a kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Amennyiben a Telenor nem tesz intézkedéseket, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül nyújt tájékoztatást az intézkedés elmaradásának okairól. Amennyiben Ön nem ért egyet a Telenor válaszával vagy intézkedésével, akkor jogorvoslati lehetőségek állnak rendelkezésére. A Telenor minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Kérésre a Telenor tájékoztatást ad a címzettekről.

Ha úgy gondolja, hogy megsértettük a jogait, bírósághoz fordulhat vagy panaszt tehet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH, székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c; telefonszám: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu).

Ha részletesebb tájékoztatást igényel az adatvédelmi jogairól, olvassa el a lentebb található tájékoztatást vagy lépjen kapcsolatba velünk .

Hozzáférés joga

Ön jogosult arra, hogy a Telenortól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, Ön jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz hozzáférést kapjon, valamint tájékoztatást kapjon a kezelésükkel kapcsolatos körülményekről. A kért tájékoztatás többek között a következő adatokra terjedhet ki: az adatkezelés céljai; a személyes adatok kategóriái; azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat a Telenor közölte vagy közölni fogja; a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama; valamint amennyiben az adatokat nem közvetlenül Öntől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ. 
 

Helyesbítés

Ön jogosult arra, hogy kérésére a Telenor indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a pontatlan személyes adatokat, valamint, hogy kérje a hiányos személyes adatok kiegészítését. 
A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”) 
Ön jogosult arra, hogy kérésére a Telenor indokolatlan késedelem nélkül törölje a személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll: 

a)    a személyes adatokra már nincs szükség;

b)    ha az adatkezelés alapját képező hozzájárulás visszavonásra kerül, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;

c)    Ön tiltakozik az adatkezelés ellen és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre;

d)    ha a személyes adatokat a Telenor jogellenesen kezelte;

e)    ha a személyes adatokat jogszabály alapján törölni kell.

Az adatot a Telenor nem törli, amennyiben az adatkezelés a következő okok valamelyikéből szükséges: (i) a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából; (ii) a személyes adatok kezelését előíró jog szerinti kötelezettség teljesítése céljából; (iii) vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.
 

Az adatkezelés korlátozásához való jog

Ön jogosult arra, hogy kérésére a Telenor korlátozza az adatkezelést, amennyiben az alábbiak valamelyike teljesül:

a)    Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy a Telenor ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;

b)    az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;

c)    a Telenornak már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy

d)    Ön tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

Az adatkezelés korlátozása estén a korlátozással érintett személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Ön hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni. A korlátozás feloldásáról a Telenor előzetesen tájékoztatást nyújt Önnek. 
 

A tiltakozáshoz való jog

Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a Telenor jogos érdekén alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben a Telenor a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha az adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
 

Az adathordozhatósághoz való jog

Amennyiben az mások jogait és szabadságait nem sérti, Ön jogosult arra, hogy személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja. Jogosult továbbá arra, hogy ezeket az adatokat a Telenor közvetlenül továbbítsa egy másik adatkezelő részére, ha

a)    az adatkezelés az Ön hozzájárulásán, vagy olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben Ön az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az Ön kérésére történő lépések megtételéhez szükséges; és

b)    az adatkezelés automatizált módon történik, azaz a személyes adatok kezelésére informatikai rendszerben és nem papír alapon kerül sor.  

Vissza a tartalomjegyzékhez


9.    A gyermekek adatainak kezelése


Általános szabályként elmondható, hogy a törvényes képviselőjük hozzájárulása nélkül 16 éven aluli gyermekek adatait nem kezeljük. Amennyiben észleljük, hogy 16 éven aluli gyermekről hozzájárulás nélkül gyűjtöttünk adatokat, lépéseket teszünk a törvényes képviselő értesítésére, kérjük a hozzájárulását, és amennyiben nem adja meg azt, töröljük az adatokat. A 16 éven aluli gyermekeknek szánt szolgáltatások esetében – az adatvédelmi jogokkal kapcsolatos tájékoztatás biztosítása mellett – kérjük a törvényes képviselő hozzájárulását.

Vissza a tartalomjegyzékhez


10.    A jelen adatvédelmi nyilatkozat felülvizsgálata


A nyilatkozatot szükség szerint felülvizsgáljuk. Ha a nyilatkozat tartalma jelentős mértékben változna, tájékoztatjuk Önt az általunk megfelelőnek ítélt módon, például a weboldalunkon megjelentetett közlemény, e-mail vagy rövid szöveges üzenet formájában. Az értesítés módjának meghatározásakor olyan szempontokat veszünk figyelembe, mint a változtatás jelentősége, a változtatással érintett szolgáltatások és az adott módon elérhető ügyfelek köre.

Vissza a tartalomjegyzékhez


11.    Kérdések az adatvédelmi nyilatkozattal kapcsolatban


Személyes adatai kezeléséért a Telenor Magyarország felel. Ha kérdése, aggodalma vagy panasza merül fel a jelen adatvédelmi nyilatkozattal vagy az adatai általunk történő kezelésével kapcsolatban, forduljon a helyi adatvédelmi felelőshöz a következő elérhetőségeken:

Adatvédelmi Tisztviselő
Telenor Magyarország Zrt.
Cím: 2045 Törökbálint, Pannon út 1.
E-mail: adatvedelem@telenor.hu
Telefonszám: +36 20 930 4000

Megkeresésére a lehető leggyorsabban, de legkésőbb 30 napon belül válaszolunk, és igyekszünk legjobb tudásunk szerint megválaszolni kérdéseit.
Ha panaszt tett, és nem elégedett a válaszunkkal, panaszával a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat (NAIH, székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c; telefonszám: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu).

Vissza a tartalomjegyzékhez