Válaszd ki MyTelenor fiókod vagy előfizetésed, amellyel kapcsolatban ügyet szeretnél intézni!

Válaszd ki MyTelenor fiókod vagy előfizetésed, amellyel kapcsolatban ügyet szeretnél intézni!

Hipernet Blog

Így védd magad a legtrükkösebb mobilos csalókkal szemben!

Címkék: Telenor, -csals

Vigyázz, a csalók egyre trükkösebbek, szerencsére, ha telenoros vagy, mi vigyázunk rád: megmutatjuk, mit kell tenned, ha azt gyanítod, hogy át akarnak verni!

Előfordult már veled, hogy felhívtak, és a nevedet és a személyes adataidat, vagy a MyTelenorba való belépésre használt jelszavadat kérték el a Telenor nevében? Nos, ha igen, ők minden bizonnyal csalók voltak, mi ugyanis sosem kérünk el ügyfeleinktől ilyen információkat sem telefonon, sem interneten keresztül.

A legfontosabb: ha úgy gondolod, hogy a Telenor nevében át akarnak verni, fordulj hozzánk ezen a weboldalon, a 1220-as vagy a +36 (20) 2000-000-s telefonszámon, vagy valamelyik üzletünkben. 

Egy csomó különböző módon próbálkoznak a csalók, mi most bemutatjuk a legjellemzőbb átveréseiket.

1. Kicsalják a mytelenoros belépési adataidat, és rendelnek a nevedben egy akciós készüléket – maguknak

Ismered a My Telenort? Ez az a weboldal és iOS/Android applikáció, ahol a telenoros ügyfelek anélkül tudnak szolgáltatásokat aktiválni, készüléket rendelni, számlát befizetni, hogy ehhez el kellene menniük egy üzletbe, vagy fel kellene hívniuk az ügyfélszolgálatot. Arra kérünk, hogy idegeneknek sose add meg a belépési adataidat (telefonszám vagy felhasználónév és jelszó), mert visszaélhetnek vele. Nem, nem fogják helyetted kifizetni a telefonszámlát, hanem például átírják az adataidat, és egy másik kiszállítási címre rendelnek a te nevedben részletre egy akciós árú okostelefont maguknak. Persze a törlesztőrészleteket nem ők maguk fizetnék, hanem az áldozatokra bíznák ezt a hálás feladatot.

2. Azt mondják, hogy a kártyás adategyeztetés miatt keresnek

 Ha feltöltőkártyás ügyfelünk vagy, bizonyára értesültél róla, hogy az idén hatályba lépő új jogszabályok miatt 2017 nyarától kezdve évente be kell azonosítsuk feltöltőkártyás ügyfeleinket – azért, hogy ne legyen mód arra, hogy más nevére vásárolt SIM-kártyákkal visszaéljenek. Fontos tudni, hogy adategyeztetés miatt soha nem hívjuk fel ügyfeleinket, és kérjük őket személyes adataik, például lakcímük vagy bankkártyaszámuk megadására.  Egyes csalók viszont ezt teszik, mindenféle bizalmas adatot próbálnak kiszedni az ügyfelektől.  Ha te biztonságosan szeretnéd azonosítani a feltöltőkártyás előfizetésedet, megteheted nálunk online, országszerte 380 postahivatalban, illetve a 1220-as ügyfélszolgálati számunkat felhívva.

3. Feltöltetik veled a saját kártyás egyenlegüket

Egy másik, sajnos elég gyakori próbálkozása a csalóknak, hogy felhívják ügyfeleinket, és arra kérik, hogy egy adott telefonszámra töltsenek fel egy kisebb-nagyobb összeget. Más esetekben trükkösebbek, nem egy telefonszám feltöltését kérik, hanem egy olyan kódot, amelynek begépelésével bármilyen kártyás előfizetés egyenlegét növelni lehet az előzetesen befizetett összeggel.

Általában hívószám kijelzése nélkül keresik meg az áldozatokat azzal, hogy ők a Telenor munkatársai (nem azok), a hívott fél pedig egy nyereményjáték nyertese, a feltöltés költségét pedig a nyeremény vagy pénzjutalom átvételének technikai költségeit fedezi. Természetesen ebből egy szó sem igaz! Ha ilyen hívást tapasztaltok, kérjük, jelezzétek felénk azt a 1220-as hívószámon, a valódi ügyfélszolgálaton!

4. Bekérik a számlád másolatát, hogy visszaéljenek vele

 Olyan esetekről is van tudomásunk, amikor a csalók arra kérték a hívott telenoros ügyfeleket, hogy faxolják le nekik a telefonszámláik másolatát. A legtöbb ilyen esetben kedvezőbb tarifát ígérnek az ügyfélnek, ami persze nem valós ígéret. Valójában a számlán lévő adatokra (név, lakcím, ügyfélszám stb.) fáj a foguk, amelyek birtokában például saját címűkre próbálhatnak meg akciós készüléket rendelni, amelynek kifizetését persze az áldozatokra hagynák.

A fentiek a leggyakoribb típusú csalások, amelyekkel találkozni szoktunk. Sajnos persze mindig újabb és újabb módszerekkel próbálkoznak a csalók, ezért bármilyen gyanú esetén érdemes felkeresnetek a csalások elkerülésével foglalkozó, folyamatosan frissített oldalunkat: https://www.telenor.hu/aktualis-visszelesek_kezelese

Telenor Magyarország

2017.11.09.

Hasznos volt ez az oldal?
Üzleteinkben a számlabefizetés 2016. május 9-től megszűnik!
Számlabefizetés
gyorsan és kényelmesen!
Intézd készpénzzel a kijelölt Relay és Inmedio üzletekben
vagy bankkártyával a MyTelenor alkalmazáson keresztül!

MyTelenor belépés

A MyTelenor online ügyfélszolgálati oldalon rendszerfrissítést végzünk, ezért a szolgáltatás átmenetileg nem elérhető.

Megértésedet és türelmedet köszönjük.

Tájékoztatjuk, hogy a honlap szöveges fájlokat, ún. sütiket (cookie-kat) használ anonimizált látogatottsági információk gyűjtése céljából, valamint bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról itt tájékozódhat. Amennyiben a süti használatát nem engedélyezi, úgy kérjük, végezze el a szükséges beállításokat a számítógépe böngészőjében.
Bővebb információ. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik tárolásához és felhasználásához.