Egyéb környzetre ható tevékenységeink
Bázisállomások telepítése
Hálózatfejlesztésnél az új bázisállomások kivitelezése alapvetően az alábbi három műszaki megoldással történhet, amelyek sorrendje egyben prioritási sorrendet is jelöl.
- A közelben más távközlési szolgáltatók által már előzetesen kiépített infrastruktúra felhasználásával, vagyis meglévő társszolgáltatói tornyokra történő betelepüléssel.
- A közelben található, megfelelő magasságú és műszaki állapotú épületen vagy építményen (pl. kémény, víztorony, templomtorony, siló, irodaház vagy lakóház tető).
- Saját tornyos infrastruktúra kiépítésével.
Az optimális műszaki megoldás kiválasztásánál szerepet játszik a minimális vizuális beavatkozás követelménye, illetve a telepítés során a lehető legkevesebb környezeti terhelés szükségessége.
Sugárzás
A Telenor természetesen felelősséget érez ügyfelei, dolgozói, valamint a szolgáltatási területén létező közösségek egészségéért és biztonságáért, ezért állomásai létesítésekor a tervezés és a telepítés során mindig maradéktalanul betartja az elektromágneses térerő határértékeit meghatározó hazai és nemzetközi előírásokat (pl. a WHO[1] biztonsági határértékeit és figyelmeztetéseit) és a Telenor Csoport belső irányelveit (Telenor Guideline on RF[2] Emission Control of Cellular Radio Sites). Az érintetteket objektív tájékoztatással látja el a sugárzás esetleges hatásáról. A bázisállomások telepítésére vonatkozó gyakorlatainkról részletesen 2010-2012 évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentésünkben tájékozódhat.
Zaj
Szolgáltatásunk biztosítása során természetesen arra is odafigyelünk, hogy az általunk létesített szerkezetek és berendezések által keltett zajhatásból minél kevesebbet érzékeljenek a környékbeliek. Amennyiben mégis felmerül valamilyen a berendezésünk által keltett zajhoz kapcsolódó panasz, munkatársaink elvégzik a szükséges ellenőrzést, ami után megteszik a szükséges lépéseket: alkatrészt vagy berendezést cserélnek, szükség esetén végrehajtják az áttelepítést, vagy szakértő segítségével csillapítási terv alapján zajcsillapítást építenek ki tájékoztatva erről az érintetteket (lakók, bérbeadók, hivatalos szervek, stb.).
Hulladékkezelés
A Telenor elkötelezett az erőforrások felhasználásának csökkentése mellett, támogatja az eszközök és anyagok újrahasznosítását. A Telenor saját tevékenységi körén belül gondoskodik a fenntartható hulladékkezelésről, és arra törekszik, hogy beszállítói és szerződéses partnerei is olyan környezetvédelmi normákat kövessenek, amelyek összemérhetők a Telenor saját normáival.
A Telenor veszélyes hulladékait a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően szelektíven gyűjti. Emellett a szolgáltatás során és az ügyvitelben keletkezett hulladékok közül az újrahasznosíthatóság érdekében az alábbi hatfajta hulladékot gyűjtjük elkülönítetten:
- papírhulladék,
- üveghulladék,
- műanyag hulladék,
- fémhulladék,
- elektronikai hulladék,
- elem/akkumulátor.
- Papírfelhasználás
Ügyfeleinkkel való kommunikációban is törekszünk a nyomtatott anyagok kiváltására, vagy legalább is a nyomtatás minimalizálására: a hagyományos papír alapú számlázás visszaszorítását célozva ösztönözzük fogyasztóinkat az e-számlára való áttérésre, melynek eredményeként az e-számla bevezetése óta évről évre sikerül megdupláznunk e-számlás ügyfeleink számát.