Évente kötelező adategyeztetés feltöltőkártyás telefonszámokra

A 2017. január 1. óta hatályos törvények alapján minden szolgáltató – az előfizető aktív közreműködésével  –  köteles évente ellenőrizni a már meglévő feltöltőkártyás hívószámok előfizetőinek személyazonosságát. Az éves adategyeztetés 2018-ban érinti először feltöltőkártyás előfizetőinket, majd ezt követően minden évben a szerződéskötés évfordulójáig kell elvégezni.

Mit kell tennem?

Adategyeztetés határideje

 

Az adategyeztetési határidőd a szerződéskötésed évfordulója, minden évben addig kell elvégezned.

Hogyan tudhatom meg a határidőmet?

Adategyeztetés SMS értesítés

 

Nem kell semmit tenned, SMS-ben értesítünk, ha elérkezett az idő, hogy elvégezd az adategyeztetést.

Adategyeztetés

 

Ha kaptál értesítést, végezd el az adategyeztetést, lakossági ügyfélként akár online!

ADATEGYEZTETÉS


Számlásoknak nincs adategyeztetés

Számlásként nem kell évente adatot egyeztetned!

Nézd meg ajánlatainkat, és válts számlásra, akár már havi 4 330 Ft-tól!

Megtartom a számom,



Tudj meg mindent az adategyeztetésről!

Mi az adategyeztetés határideje?

A jogszabály szerint mindig a szerződéskötésed évfordulója, azaz teljesen független a 2017-ben elvégzett adategyeztetés dátumától. Amennyiben a 2017-es adategyeztetéskor a tulajdonodba (nevedre) került a SIM kártya, az szerződéskötésnek minősül, minden évben addig a napig kell elvégezned az adategyeztetést.

Fontos!
Az éves adategyeztetést legkorábban az éves adategyeztetési határidőt megelőző 6 hónapban van lehetőséged elvégezni. Ezen időablakon kívül az adategyeztetésre nincs lehetőség.  Nem kell aggódnod, hiszen 60 nappal a saját határidőd lejárta előtt elkezdünk tájékoztatni (SMS-ben), hogy időben el tudd végezni az egyeztetést.

Példa:
Kiindulási pont a szerződéskötés dátuma, ez határozza meg az adategyetetés határidejét: 2009.10.06.
Tehát az éves adategyeztetés határideje: 2018.10.06.
Az adategyeztetésre a határidőt megelőző 6 hónapban van lehetőség, ez az intervallum esetünkben 2018.04.06-2018.10.06.
A következő adategyeztetésnek 2019.10.06-ig kell megtörténnie.

Amennyiben az előző évi adategyeztetéshez képest az előfizető személye megváltozik (pl. átírás), úgy az új előfizető nevére történő szerződéskötés dátuma lesz onnantól a következő évi adategyeztetés határideje.

Ha nem tudom pontosan, mi az én határidőm, honnan tájékozódhatok?

  • Lépj be SMS-jelszóval ezen az oldalon, és nézd meg a határidődet. Itt akár azonnal el is végezheted az adategyeztetést, amennyiben a szerződéskötésed évfordulója 6 hónapon belül van.
  • Nem kell aggódnod, hiszen 60 nappal a saját határidőd lejárta előtt elkezdünk tájékoztatni (SMS-ben), hogy időben el tudd végezni az egyeztetést.

Hol és mikor tudom az adategyeztetést elvégezni?

Üzleti ügyfeleink csak személyesen, Telenor üzleteinkben tudják az adataikat egyeztetni.

Az éves adategyeztetést legkorábban az éves adategyeztetési határidőt megelőző 6 hónapban van lehetőséged elvégezni. Ezen időablakon kívül az adategyeztetésre nincs lehetőség. Nem kell aggódnod, hiszen 60 nappal a saját határidőd lejárta előtt elkezdünk tájékoztatni (SMS-ben), hogy időben el tudd végezni az egyeztetést.

Fontos! Az éves adategyeztetés határideje minden évben a szerződéskötés évfordulója, függetlenül attól, hogy megelőző évben mely napon volt sikeres az adategyeztetés. 

Kinek és milyen SIM-kártyákra kell intéznie az adategyeztetést? Mobil, riasztó, modem?

Az adategyeztetést a feltöltőkártyás SIM kártya előfizetőjének, illetve a használónak is el kell végezni, amennyiben korábban használót jelentettél be, és azt a Telenor nyilvántartásba vette.

Az adategyeztetés nemcsak a mobiltelefonokban található hanghívásra képes SIM-kártyákat érinti, hanem minden, nem hívásra szolgáló eszközben - riasztóban, modemben, mérőórákban, meteorológiai állomásban - található SIM-kártyát is! Tehát, ha olyan készülékben használod a feltöltőkártyás SIM-et, amelyre nem érkezik SMS, akkor keresd fel bármelyik Telenor üzletet és kérj segítséget munkatársainktól. Ha a SIM kártyát mobiltelefonnal vagy más, SMS fogadására alkalmas készülékkel használod, akkor az adategyeztetést online is elvégezheted.

Mit készíts elő az adategyeztetéshez?

Az összes felöltőkártyás SIM kártyádat, érvényes személyi igazolványodat (vagy jogosítványt, vagy útlevelet) és lakcímkártyádat.

Mi történik, ha nem egyezteted évente egyszer adataidat?

Azt a telefonszámot, amelyre a határidőig nem végezték el az adategyeztetést, kötelesek vagyunk lekapcsolni.

Ismerd meg a feltöltőkártyás változásokat:

Tájékoztatunk, hogy a feltöltőkártyás előfizetésekre vonatkozó jogszabályi előírások 2017. januárjában alapjaiban módosultak, amelyek célja a visszaélések és a SIM kártyák ellenőrizhetetlen továbbadásának visszaszorítása, az előfizetők jobb azonosíthatósága. 

A jogszabályváltozás számos módon érinti a feltöltőkártyás előfizetésekre vonatkozó szerződéskötés folyamatát, illetőleg az előfizetés fennállta alatt is új szolgáltatói kötelezettségeket vezet be. 

A változások érintik valamennyi feltöltőkártyás előfizetőnket, kivéve a kártyás mobilinternet (pl. Hipernet Praktikum), vagy az Új Generációs Kártyás tarifákat (pl. Limit).

A legfőbb változásokat itt foglaljuk össze, valamint azokat az  Általános Szerződési Feltételeink (ÁSZF)  is tartalmazzák.

A jogszabály meghatározza, hogy egy magánszemély maximum 10 db, míg egy cég (vagy egyéni vállalkozó, egyéb szervezet) maximum 50 db hanghívásra szolgáló feltöltőkártyával rendelkezhet („limit”). Amennyiben a magánszemély/cég elérte ezt a limitet, úgy további feltöltőkártyára szerződést nem köthet (pl. új telefonszámra vonatkozó szerződést, vagy számlás előfizetéséről nem térhet át kártyásra). A vásárlónak a feltöltőkártyás előfizetés vásárlásakor nyilatkoznia kell arról, hogy a limitet még nem érte el meglévő hangalapú feltöltőkártyáinak száma.

Tilos a feltöltőkártyás előfizetés továbbértékesítése. 
A SIM-kártya ingyenes átadása harmadik személynek (használónak) csak akkor lehetséges, ha arról előfizetőnk előzetesen tájékoztatja a Telenort és megadja a használó személyazonosító okmánya (pl. fényképes személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél) ellenőrzéséhez szükséges adatokat is („használó megadása/rögzítése”). 
A SIM-kártya nem adható át cég vagy más szervezet részére, de továbbra is korlátozás nélkül átadható közeli hozzátartozó részére (pl. házastárs, egyeneságbeli rokon, testvér – de nem minősül ilyennek pl. az élettárs, anyós, após). 

Kérjük, fokozottan figyelj a bejelentési kötelezettségre, mert amennyiben a feltöltőkártyás előfizetést előzetes bejelentés és adatellenőrzés nélkül adod át használatra  olyan személynek, aki nem közeli hozzátartozód, az a telefonszám azonnali megszüntetésére ad alapot.

Az átadás akkor történhet meg, ha a személyes adatokat a szolgáltató sikeresen ellenőrizte a hatósági nyilvántartásában.

Fontos, hogy az éves adategyeztetéskor el kell végezni a használóként korábban bejelentett személy adategyeztetését is, amelyet az előfizető tud elvégezni.

Gyakori kérdések és válaszok a SIM kártya használójával kapcsolatban

Hol tudom a használó adatait megadni?

Személyesen a Telenor üzleteiben.

Milyen telefonszámhoz adható meg használó?

Kizárólag hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás telefonszámhoz adható meg.

Hogyan tudhatom meg, hogy nekem kártyás vagy számlás telefonszámom van-e?

Az, hogy telefonszámod feltöltőkártyás, számlás, vagy új generációs kártyás-e, tarifacsomagod határozza meg. Ellenőrizd tarifacsomagodat pl. a 1220-as szám felhívásával az önkiszolgáló menüben, vagy a MyTelenoron! Tarifacsomagjaink megtalálhatók a Díjszabásokban.

Kit nem kell használóként rögzíteni?
  • Ha Te használod a SIM kártyát. Saját magadat nem rögzítheted.
  • Ha közeli hozzátartozód használja a telefonszámot. Pl. házastárs, testvér, egyeneságbeli rokon (szülő, gyermek) 

Nem közeli hozzátartozót (pl. élettárs, anyós, após) be kell jelentened használóként!

Mit kell tennem, ha cég használja a kártyát?

Cég, egyéni vállalkozó, egyéb szervezet használóként nem adható meg. 
Ebben az esetben kérd bármely Telenor üzletben ügyintézőnk segítségét az átírás elvégzésében!

A nevemen lévő maximális kártyák számába beleszámít az a kártya is, amire használót rögzítettem?

Igen, beleszámít. 
A limiten felüli telefonszám esetén kérd Telenor üzletben ügyintézőnk segítségét az átírás elvégzésében!

Megszüntetheti-e a vagy átviheti-e más szolgáltatóhoz a használó a telefonszámot?

Nem, a használónak nincs ilyen rendelkezési joga. 
Ha a használónak át szeretnéd adni ezeket a jogokat, akkor bármely Telenor üzletben kérd ügyintézőnk segítségét az átírás elvégzésében!

A Telenor köteles ellenőrizni az egyéni előfizető vagy az üzleti előfizető nevében eljáró személy igazolványának érvényességét a hatósági nyilvántartásban a szerződéskötést megelőzően, függetlenül attól, hogy az milyen formában (üzletben, telefonon, telenor.hu-n vagy MyTelenoron) történik. Ennek hiányában az előfizetői szerződés nem köthető meg és a szolgáltatás igénybevétele nem lehetséges.

Amennyiben az előfizető nem rendelkezik a magyar hatóságok által kibocsátott igazolvánnyal, úgy kizárólag személyesen üzleteinkben köthet feltöltőkártyás szolgáltatásra vonatkozó szerződést – a Magyarországra való beutazásra, tartózkodásra jogosító igazolványa (pl. útlevél, tartózkodási engedély) bemutatását és érvényességének ellenőrzését követően. Ezen előfizetőink számára a feltöltőkártyás hangalapú szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés egyéb formái (pl. telenor.hu-n történő vásárlás, Expressz csomagokra történő szerződéskötés telefonon vagy online) nem érhetőek el.

A Telenor köteles a jogszabályban meghatározott rendvédelmi szervnek jelzést küldeni, ha a hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás előfizetői szerződéssel kapcsolatban rögzített ügyfél-azonosító adatok valódiságával vagy megfelelőségével kapcsolatban kétség; illetőleg ha a szolgáltatás igénybevételével összefüggésben bűncselekmény gyanúja merül fel.

A Telenor köteles a jogszabályban meghatározott rendvédelmi szervtől érkező jelzés alapján a hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás előfizetői szerződést azonnali hatállyal felmondani.