Számlamagyarázat

Számlakép

Ha nehezen igazodsz el Telenor számládon, a számlamagyarázat (pdf) segítségedre lesz abban, hogy mi mit jelent a számlán.

Forgalmi kedvezmények megjelenése a számlán

Forgalmi kedvezménynek hívjuk azt a kedvezményt, ami az előfizetésed használatához (pl. hívásindítás, SMS-küldés) kapcsolódik.

Forgalmi kedvezményt megrendelt kiegészítő szolgáltatás vagy a tarifacsomagod nyújthat, amelyek a számládban több módon jelenhetnek meg. Ami közös, hogy a lebonyolított forgalom szerepelni fog a számládon, a kedvezmények pedig külön soron, jóváírásként jelennek meg.

  • Tarifacsomagba foglalt lebeszélhetőség: A tarifacsomagba foglalt lebeszélhetőségből annyi kerül jóváírásra a számládban, amennyit felhasználtál belőle. Ha például 1000 Ft a Telenor hálózatán belüli lebeszélhetőséged, de csak 500 Ft-ot használtál fel, akkor 500 Ft kerül jóváírásra a hálózaton belüli forgalomtípusból, amit a forgalmidíj-kedvezmények sorban találsz a számládon.
  • Szolgáltatással kapcsolatos kedvezménye: A szolgáltatások által nyújtott kedvezmény megjelenítése két módon történik.
    - Egyrészről akárcsak a tarifakedvezménynél, a forgalmad kiterhelésre kerül, majd a kedvezményt jóváírjuk a forgalmidíj-kedvezmény sorban. Például a 40 SMS szolgáltatás esetén.
    - A másik megjelenési módnál az adott szolgáltatás forgalma mellett az egységárat mutató oszlopban a kedvezményes díj szerepel, mint például a Családi Csomag esetén, ahol a hívásdíjak 0 Ft-tal szerepelnek a számlán.

Ha tételesen (azaz egyes hívásonként, SMS-enként stb.) szeretnéd látni kedvezményeidet, kérhetsz Hívásrészletezést.

Havidíjak megjelenése a számlán

Tarifacsomagod és kiegészítő szolgáltatásaid havidíját a Mobilszám, Havidíjak résznél találod a számládon.

Szolgáltatások megrendelésénél a legtöbb esetben a teljes havidíj kiszámlázásra kerül (a törthavi díjjal számlázott szolgáltatások felsorolását megtalálod az ÁSZF-ben), akkor is, ha a szolgáltatást nem a számlázási ciklus első napjától rendeled meg.

A tört időszakra ennek megfelelően a szolgáltatás nyújtotta teljes kedvezményt felhasználhatod.

Arról, hogy az adott szolgáltatás teljes vagy törthavi díjjal kerül-e kiszámlázásra, a Díjszabásban (ÁSZF 1/A és 1/B melléklete) találsz tájékoztatást.

Számlazárás/fizetési határidő/türelmi idő

Számlazárás, számlázási ciklus: előfizetésed aktiválásakor a rendszerünk automatikusan besorol egy számlázási ciklusba. Ez a számlázási ciklus határozza meg, hogy a jövőben a hónap melyik napján zárjuk le és állítjuk ki az adott havi számlád. A számlazárási időpontodat legegyszerűbben a MyTelenor internetes ügyfélszolgálaton nézheted meg (belépést követően a Telefonszámok menü alatt a Számlainformáció és befizetés menüben, az ügyféladatok résznél).

Számlazárásodkor a rendszerünk lezárja az aktuális ciklus számlázását, 2-3 nap alatt elkészül a számlád, melyet postai úton küldünk meg részedre, a rendszerünkben rögzített számlaküldési címre.

Amennyiben számládat elektronikusan szeretnéd letölteni postai kézbesítés helyett, online ügyfélszolgálatunkon díjmentesen válthatsz Elektronikus számlára.

Fizetési határidő: a számla keltétől számítva 15 napod van a számla befizetésére, mely időszak alatt nem terhelünk késedelmi kamatot.

Türelmi idő: ha nem fizetted be a számládat a fizetési határidőig, egy türelmi időszak következik, amely alatt az Elektronikus hírközlési törvényben (továbbiakban EHT) foglaltaknak megfelelően szólítunk fel a számla befizetésére, illetve SMS-ben/e-mailben elküldjük részedre azt is, hogy mi történik, ha nem rendezed a számládat. A tényleges befizetésig késedelmi kamatot terhelünk.

Mi a teendő számlával kapcsolatos panasz esetén?

  • Amennyiben részletesen szeretnéd ellenőrizni a számládat, kérhetsz Hívásrészletezést.
  • Egyenleged és forgalmad alakulását folyamatosan figyelemmel kísérheted a MyTelenor internetes ügyfélszolgálaton. Belépést követően a Telefonszámok menüben a Forgalmi adatok, kedvezmények menüpontban meg tudod nézni a feldolgozott, de még ki nem számlázott forgalmadat is.
  • Roaming (külföldi használat) tételekkel kapcsolatban előfordulhat, hogy a forgalom a tényleges felhasználásnál később kerül kiszámlázásra, mert az adott külföldi szolgáltató később küldte meg az adatokat számunkra.
  • Számlapanasz esetén fordulj ügyfélszolgálatunkhoz:
    MyTelenor internetes ügyfélszolgálaton az Ügyfélkapcsolat menüpontban, vagy ha nem rendelkezel online regisztrációval, töltsd ki ezt az űrlapot. Írásos észrevételedet kivizsgáljuk, és legkésőbb 30 napon belül írásban érdemben megválaszoljuk.
Hasznos volt ez az oldal?

Belépés

Egyszeri SMS-kóddal:

Add meg a telefonszámod és SMS-ben küldünk egy megerősítő kódot.

vagy

Tájékoztatjuk, hogy a honlap szöveges fájlokat, ún. sütiket (cookie-kat) használ anonimizált látogatottsági információk gyűjtése céljából, valamint bizonyos szolgáltatások nélkülük nem lennének elérhetőek. A sütikről, valamint ezek engedélyezéséről és tiltásáról itt tájékozódhat. Amennyiben a süti használatát nem engedélyezi, úgy kérjük, végezze el a szükséges beállításokat a számítógépe böngészőjében.
Bővebb információ. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik tárolásához és felhasználásához.