Készülékbeállítás hagyományos mobilon

Amennyiben szeretnéd, hogy mobiltelefonod megfelelően legyen beállítva a Telenor szolgáltatásainak használatához (pl. internet, email, SMS, MMS, stb), akkor az alábbiak szerinte egyszerűen lekérheted a beállításokat.

A beállításokat távolról, SMS-ben juttatjuk el a mobilodra. A küldött beállításokat abban az esetben tudod használni, ha a készüléked alkalmas a technikai SMS–ben történő beállítások fogadására és értelmezésére. Amennyiben olyan válasz üzenetet kapsz, hogy nem támogatott készüléked, akkor kérünk, keresd ügyfélszolgálatunkat!

Mikor érdemes használni?

  • nem működik megfelelően valamilyen szolgáltatás a mobilodon,
  • nem tudod, hogyan kellene manuálisan beállítanod a telefonod,
  • vagy pl. ha nem tudod a mobilod típusát.
  • Okostelefonok (pl. Android-os készülékek) esetén a beállítások SMS-ben történő lekérése nem lehetséges!

Beállítások lekérése SMS-ben

Egyszerűen lekérheted SMS-ben a Telenor Magyarország hálózatán nyújtott szolgáltatások beállítására vonatkozó információt.
A beállítás lekéréséhez küldd el SMS–ben a BEA szót a +36 20 900 0749-es számra. Az SMS díjmentes.
A szolgáltatás automatikusan érzékeli a készüléked típusát, (amelyről az SMS-t küldted), majd elküldi a helyes beállításokat.

Beállítások lekérése a MyTelenoron keresztül

A beállításokat lekérheted a MyTelenor internetes ügyfélszolgálati oldalon keresztül is. Belépés után válaszd a Beállítások menüpontot, majd a Készülékbeállítások almenüt. A beállítások lekéréséhez előzetesen regisztrálnod kell a MyTelenor oldalára.

Előfordulhat, hogy készüléked nem támogatja a technikai SMS segítségével történő beállítást. Ebben az esetben is, kollégáink készségesen segítenek beállítani a telefonodat.

A beállítás folyamatának lépései:

  1. Kérd le a beállításokat a fent említett lehetőségek egyikével (SMS, MyTelenor).
  2. Automatikusan érzékeljük a készüléked típusát, és először kapsz egy üdvözlő és információs üzenetet.
  3. Pár percen belül kapsz egy készülékbeállító üzenetet a telefonodra.
  4. A készülék kijelzőn megjelenő utasításokat követve mentheted a helyes beállításokat.
  5. Ha a készülék PIN kódot kér a beállítások mentésekor, akkor add meg a 1111 értéket.
  6. A beállítás folyamata készülékenként és nyelvi beállításonként változhat.

Természetesen a beállításokat megrendelheted írásban, személyesen a Telenor értékesítési pontjain vagy a telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül is. Telefonon keresztüli lekérés esetén az Ügyfélszolgálat a kérésedre elküldi a beállító üzenetet a készülékedre, illetve egy tetszőlegesen megadott telefonszámra. Előfordulhat, hogy készüléked nem támogatja a technikai SMS segítségével történő beállítást. Ebben az esetben a manuális beállításokban is segítséget nyújt ügyfélszolgálatunk.

Automatikus készülékbeállítás szolgáltatás

Az Automatikus készülékbeállítás szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a Telenor Magyarország hálózatán használt készülékek automatikus beállító üzenetben külön kérés nélkül megkapják a hálózaton elérhető szolgáltatások (MMS, WAP, mobilinternet stb.) igénybevételéhez szükséges helyes beállításokat. Előfizetőink számára díjmentesen aktiváljuk az ’Automatikus készülékbeállítás szolgáltatást’ az alapszolgáltatással együtt.

Az igénybevétel feltételei

A készülék beállító üzenet abban az esetben kerül elküldésre, ha az ’Automatikus készülékbeállítás szolgáltatás’ azt feltételezi, hogy a készüléked nincs megfelelően beállítva.

Az Automatikus készülékbeállítás szolgáltatást az előfizetőinknek díjmentesen nyújtjuk és megrendelés, regisztráció nélkül biztosítjuk. A beállító rendszerüzeneteket a fentiek szerint automatikusan elküldjük a készülékre.

A készülékednek alkalmasnak kell lennie arra, hogy a technikai beállító üzeneteket fogadja és értelmezze. Amennyiben nem ilyen telefonod van, akkor nem fogsz kapni automatikus beállítási üzeneteket.

A beállítás folyamata:

  • A szolgáltatás automatikusan érzékeli a készüléked típusát, majd először küld egy üdvözlő és információs üzenetet.
  • A rendszer pár percen belül egy készülékbeállító üzenetet küld a készülékedre.
  • A készülék kijelzőn megjelenő utasításokat követve mentheted a helyes beállításokat.
  • Ha a készülék PIN kódot kér a beállítások mentésekor, akkor annak értéke 1111.
  • A beállítás folyamata készülékenként és nyelvi beállításonként változhat.

Az igénybevétel korlátozása

Az Automatikus készülékbeállítás szolgáltatást az egyedi beállítási követelmények miatt a következő előfizetés típusokkal, szolgáltatásokkal, illetve ezek kombinációival nem lehet igénybe venni:

  • Ipari tarifacsomagok
  • Autóskártya tarifacsomagok
  • BlackBerry Megoldások
  • Corporate APN/ MobilAdat VPN szolgáltatások

Az automatikus üzenetek engedélyezése nem lehetséges azokon az előfizetéseken, amelyek a felsorolt tarifákba tartoznak, vagy a fenti szolgáltatásokat igénybe veszik. Ezen előfizetések esetében kizárólag külön Előfizetői igény esetén, készülékenként kérhetőek le a beállítási rendszerüzenetek.

A szolgáltatás lemondása, tiltása

Az ’Automatikus készülékbeállítás szolgáltatás’ előfizetői kérésre bármikor letiltható, amit írásban, személyesen az Értékesítési Pontokon, MyTelenor internetes ügyfélszolgálaton vagy a Telefonos Ügyfélszolgálat vonal felhívásával kérhetnek előfizetőink.

A tiltás csak az automatikus üzenetek leküldését tiltja. Kérésedre továbbra is leküldjük a beállításokat SMS-ben, MyTelenor internetes ügyfélszolgálaton keresztül vagy ügyintéző segítségével.